CDK 400-CAD/CAM

Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 326
Регистриран: чет юли 06, 2017 12:42
Репутация: 218
Местоположение: Разлог

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от brad4edat » пон яну 13, 2020 00:17

Този директ драйв наистина решава много проблеми и има много плюсове. Но такива силно специфични части са ужасно скъпи! Да не говориме, че ако дефектира този мотор... забрави да го пренавият някъде в БГ или където и да е другаде на разумни цени!:) Смяна само с нов същия като него на убийствена цена. Добра идея и система но за заможни собственици.

Изображение
Изображение

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » вт яну 14, 2020 11:26

Всъщност не е точно така. Тези мотори лесно могат да бъдат направени, защото са много просто устроени. Те по същество са безчеткови трифазни електродвигатели. Сравнително простата механична конструкция обаче се компенсира с малко по-сложното им управление. Всеки който се е занимавал с авиомоделизъм знае какъв бум направиха тези електромотори при мултикоптери, хеликоптери и самолетни модели. Електрониката за управлението е достъпна в готова форма и на приемливи цени, но остава проблема със скъпите енкодери . Между другото и самите електромотори стават все по-достъпни, такива са напр. тези за електровелосипеди и тротинетки. Може би най-сериозния проблем засега е липсата на достъпен любителски софтуер за управление на тези двигатели.
Ето няколко любителски разработки:
http://www.astronomyasylum.com/directdrivemotor.html
http://www.astrosurf.com/cavadore/techn ... ectdrives/
http://siderealtechnology.com/DirectDri ... ogress.pdf
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » ср яну 29, 2020 21:42

Един особено важен компонент осигуряващ връзката между телескопа и монтировката е лястовичата опашка. В известна степен неглижирах този детайл в самото начало на процеса на конструиране. На този етап стана ясно, че формите на основната плоча и средния ринг се нуждаят от оптимизация, така че да позволят лесна фиксация към лястовичата опашка. Беше намерено малко по-различно решение от първоначалната ми идея, но в крайна сметка мисля, че се справихме успешно.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Изпаряване на алуминий и експерименти с вакуумни камери

Мнение от christovantceti » ср фев 05, 2020 23:03

Днес дойде време за алуминизиране на огледалата. От критично значение е те да се измият добре преди алуминизацията. Измиването започва с обезмасляващ препарат, неколкократно изплакване с дейонизирана вода, след което дойде ред на изопропиловия алкохол.

Накрая огледалата се избърсаха щателно с микрофибърна кърпа.

Главното огледало се постави в пригоден за целта носач и се позиционира във вакуумната камера с оптичната повърхност надолу.
[image][/image]
Затваряне на камерата.
[image][/image]
Същата процедура се повтори и с вторичното огледало.
Крайният резултат:
[image][/image]
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM Монтировка

Мнение от christovantceti » ср фев 12, 2020 18:53

След кратко разсейване по повод вакуумните експерименти отново на дневен ред излиза германската монтировка. Остават няколко дреболии за оптимизиране по конструкцията ѝ, но като цяло започва да придобива вид.
[image][/image]
[image][/image]
[image][/image]
[image][/image]
Надявам се съвсем скоро да станат готови втората ос с лагерното тяло и зъбно-червячната предавка. Въпреки, че не нужно чак такова високо предавателно число, предавката ще бъде точно копие на съществуващата такава.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

tsetsodrums
Мнения: 1965
Регистриран: ср юни 13, 2007 22:54
Репутация: 542
Местоположение: София

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от tsetsodrums » нед фев 23, 2020 10:37

Човече много ме кефиш :D
Един от малкото хора дето не само говори, но и действа !!
Респект ! =D>

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM Тринога

Мнение от christovantceti » вт мар 24, 2020 22:19

С напредъка на този проект все по-належащ става въпроса къде да бъде поставен телескопът. В разрез с първоначалната концепция, според която този инструмент трябваше да оперира на подходяща колона в собствена обсерватория се реши да бъде изработена тринога позволяваща известна мобилност на цялото съоръжение. На практика това е и единствения начин за "първа светлина", тъй като поради теглото си от 60 кг е невъзможно да се извърши каквото и да е импровизирано насочване към небесен обект, при все че вече спокойно мога да събера оптиката и механиката. Изискванията към тази тринога са да има значителна товароподемност (130-140кг), да бъде сгъваема, с тегло позволяващо да се носи от един човек и с габарити подходящи за транспорт с лек автомобил.
Тук прилагам едно възможно решение на конструкцията:
[image][/image]
[image][/image]
[image][/image]
Все още остава да се уточни височината на окулярния възел. В този пример окулярът се пада на около 1.6 м височина. Разбира се тази стойност варира при различната ориентация на телескопа и честно казано се чудя дали да я променям.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

bobo
Звезден маниак
Звезден маниак
Мнения: 3760
Регистриран: ср авг 18, 2004 07:22
Репутация: 286
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от bobo » вт мар 24, 2020 23:30

Какво опъват тези разтяжки долу?

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » ср мар 25, 2020 20:54

Регулират височината и наклона на триногата. Чрез тях ръчно ще става нивелирането на монтировката при това без необходимост от допълнителни инструменти.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

bobo
Звезден маниак
Звезден маниак
Мнения: 3760
Регистриран: ср авг 18, 2004 07:22
Репутация: 286
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от bobo » ср мар 25, 2020 23:55

Мисля, че този начин на регулиране на наклона/нивелирането на колоната е неудачен, тъй като отвиването или завиването на винта на разтяжката ще води до преместване на съответния крак напред или назад, при което ще се търка по земята. Освен това трябва пантите горе между краката и колоната да са свободни за въртене, което ще води до неустойчивост.
Не е ли по-добре на края на всеки крак да има прост винт, който да се навива/развива вертикално, при което ще повдига съответната лапа и накланя колоната?
Също бих предпочел краката и колоната да са хванати по-здраво и неподвижно :)
Прикачени файлове
kolona.jpg

Потребителски аватар
barbwire78
Мнения: 266
Регистриран: вт ное 22, 2016 18:01
Репутация: 159
Местоположение: София
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от barbwire78 » чет мар 26, 2020 10:17

Примерно ето така:

Изображение Изображение

Поздрави и Успех на чудесния проект!
Изображение

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » чет мар 26, 2020 11:09

Да, тук принципът на реглаж е същия с лека модификация, която обаче ми се струва слабовата за моите цели. Ако говорим за това кое е най-добре и най-стабилно като конструкция бих предпочел железобетонна колона вкопана на поне 1 м в земята с пясъчна възглавница. Този тип телескопи са за стационарно позициониране и всичко друго е компромис. За моята конструкция взех идея от някои готови решения:
[image][/image]

Един от проблемите с които се сблъсква начинаещия CAD проектант е трудността в осъзнаването на действителните физически размери на това, което създава. Въпреки че имах оптичен стенд, който даваше приблизителна представа за размерите на телескопа честно казано леко се уплаших като го видях сглобен за първи път. Същото важи с пълна сила за монтировката и триногата. Тук може да видите приблизителните пропорции на това което правя:

[image][/image]

За мен много важен е въпроса как ще се транспортират и местят отделните компоненти, по какъв начин ще се сглобяват и колко човека ще е разчета.
Вече ми се струва добра идея да викна Командо на помощ.

[image][/image]
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

Потребителски аватар
viktor
Мнения: 1842
Регистриран: съб мар 11, 2006 03:27
Репутация: 104

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от viktor » ср апр 01, 2020 12:25

Следя с интерес проекта от началото и мога да кажа, че на база това, което съм пренасял ръчно и сглобявал по ливадите, а именно 80 кг техника, при все, че най-тежките компоненти бяха по около 25кг - 12 инчов Нютон и Losmandy G11, твойта система ми е извън идеята за преносимото от сам човек!И наистина килограмите не дават реална представа за обемите! 60килограмов, 16 инчов телескоп и съответната тежка монтировка, на която само главата ще тежи поне 25-30кг. си е работа за двама човека и далеч от идеята ''да ходим да погледаме за два часа тази вечер'' :D Бях убеден, че мислиш нещата в посока стационарен сетъп. :) Но поздравления за развитието на проекта, много му се кефя!
GSO Plossl 4mm
GSO Plossl 42mm
SkyWatcher Plossl 10mm
SkyWatcher Plossl 25mm

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » ср апр 01, 2020 13:42

За съжаление нямам подходящо място, където за постоянно да ситуирам това съоръжение и затова се налага да е преносимо. Ще се радвам ако нужния разчет се ограничи само до двама човека. В тази посока направих някои оптимизации на триногата. Намалих височината на колоната и на краката и същевременно увеличих разкрача и с цел по-добра стабилност. Като цяло телескопът стана по-нисък и малко по-компактен за пренасяне.

Тук с илюстративна цел и за демонстрация на пропорциите съм включил 3D модел на човек с височина 1.80 м
Изображение
Изображение
Последна промяна от christovantceti на ср апр 01, 2020 21:42, променено общо 1 път.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

bobo
Звезден маниак
Звезден маниак
Мнения: 3760
Регистриран: ср авг 18, 2004 07:22
Репутация: 286
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от bobo » ср апр 01, 2020 15:37

Бих предложил, ако конструктивно е възможно и не пречи, на основните части телескоп, монтировка и тринога/колона да има по една или две дръжки за носене или вадене от куфарчето.
Понякога се налага да пренасям целестронска монтировка CGE, ваденето от (фабричния) кашон с дунапрена е кошмар, понеже е доста плътно сложена.

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » ср апр 01, 2020 21:16

Мислил съм за поставяне на дръжки на отделните компоненти още в ранните етапи на проектиране, но реших, че винаги могат лесно да се добавят и на по-късен етап. Иначе пренасянето на телескопа в най-смелите ми планове виждам на разстояния не повече от 4-5м от колата, но да стигнем дотам. Засега всички дейности по него се отлагат за неопределено време. Иначе има още доста важни детайли за проектиране и изработка. Такива са редукторите на монтировката, секателните тръби на вторичното и главното огледало, някои дреболии по окачването и фиксацията на вторичното огледало. Трябва да се изработи и три координатна специална стойка за автоколимационното плоско огледало. В момента мога само да си чертая на воля.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » съб апр 18, 2020 10:57

Независимо от епидемиологичната обстановка работата по монтировката се възобнови. Докато идеята за триногата кротко отлежава в лаптопа ми, се направи първият опит за монтаж на наличния зъбно-червячен редуктор.

Държа да отбележа, че това не е дефинитивно решение. Наложително е значително да се редуцира размера на носещата плоча на червяка, да се оптимизира формата ѝ съобразно зъбно-ремъчния редуктор и като цяло да се намали нейното тегло. По-важният момент тук беше да се намери оптимално решение за фиксация на плочата към лагерното тяло по начин позволяващ лесно юстиране на червяка към зъбното колело. Отново е приложен принципа на системата бутащ-дърпащ болт. Този похват се оказа много удачен и предлага лесно и удобно регулиране на предавката. Учудващо е, че е нужно съвсем малко усилие върху червяка, за да се завърти зъбното колело. Това предполага каква мощност ще се изисква от задвижващия мотор. До момента все още се колебая дали да използувам по-мощен стъпков двигател или да остане първоначалния вариант на мотор-редуктор (като използувания във фокусера на вторичното огледало).
За проектиране остават няколко дребни детайли като държачите на мотора и енкодера, но те са елементарна задача.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » ср апр 22, 2020 15:58

Работата по монтировката се ускори неимоверно. Алт-Азимуталните оси са готови и функционират добре.
[image][/image]

Готово е второто лагерно тяло:
[image][/image]

Втората зъбно-червячна предавка също е почти готова. Остава само да се нареже бронзовия венец на зъбното колело.
[image][/image]

Предстои да се изработи този ключов детайл свързващ двете оси.
[image][/image]
[image][/image]
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » вт апр 28, 2020 13:30

Ето и как става изработката на този детайл:
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 326
Регистриран: чет юли 06, 2017 12:42
Репутация: 218
Местоположение: Разлог

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от brad4edat » ср апр 29, 2020 13:10

Нема 17 или 23 мислиш да ползваш. Дори 17ката има доста сила в близост до вала си. Зацепена директно чрез малко съединителче би трябвало да го върти лесно.
Последна промяна от brad4edat на чет апр 30, 2020 01:16, променено общо 1 път.

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » ср апр 29, 2020 15:14

Това е един от въпросите, които обмислям в последно време. Първоначалният вариант на който се бях спрял включваше Nema 17 с планетарен редуктор 1:5 и зъбно-ремъчна предавка към червяка 1:1. Този електромотор е доста маломощен, но в случая разчитах на планетарния редуктор. Преди няколко дни се отказах и малко промених концепцията. Прецених, че дори с планетарния редуктор мощността на мотора няма да е достатъчна да завърти червяка. По тази причина се спрях на втори вариант, при който заложих на доста по-мощен стъпков двигател, отказах се от планетарния редуктор, но вместо това отношението на зъбно-ремъчната предавка ще е 1:2 или 1:3. По този начин общото предавателно число ще падне почти двойно, но ще разчитам на електронна редукция с микростъпки. Добре известно е, че мощността на стъпковия двигател пада експоненциално с намаляване на размера на микростъпките. Затова заложих на NEMA 23 - EX3004N23, който е почти двойно по-дълъг и мощен от стандартния NEMA 23.
Ето как изглежда тази идея (тук не ми остана време да преначертая зъбно-ремъчната предавка като 1:2):
[image][/image]
[image][/image]
В случая съм избрал електродвигатели с двустранно излизаща ос, което ще позволи монтажа и на малка манивела за ръчно движение, ако спре тока :D
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » ср апр 29, 2020 21:47

Ето малко по-точно как виждам предавката.
[image][/image]
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 326
Регистриран: чет юли 06, 2017 12:42
Репутация: 218
Местоположение: Разлог

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от brad4edat » чет апр 30, 2020 01:32

Привет!
Аз в момента правя една машина, която да шлайфа колелата на блокбанцигите на място. Поради нея се чудих и аз какво да ползвам Нема 17 или 23 да я движи по осите.
Взех един динамометричен ключ от 0-5н/м и тествах с каква сила се завъртат шейните на супортите на струговете при мен за да имам идея какви мотори да избера.
Оказа се че най-големия супурт на Ц11ката се върти с сила около 1.5н/м директно точно на центъра на ноноуса на струга. Нема 17ка от по-яките с ремъчна предавка би трябвало да завърти супурта щом толкова леко се оказа, че се върти.
За да се презапася за всеки случай обаче поръчах неми 23, които с ремъчната редукция би трябвало да въртят моята машина като перце.

Аз също мисля да ползвам планетарен редуктор, но за сега ще пробвам без него, защото искам да избегна луфта на редуктора, който после ще ми се налага софтуерно да коригирвам. Ако обаче немата види зор, ще напечатам един редуктор на принтера от Нилон филамент.

Според моите експерименти дето проведох при мен, НЕМА 17 от по-яките би трябвало да върти такива червячни предавки. Все пак червяците се въртят по принцип доста лесно на ръка, а когато мине и през ремъчна предавка... ехее... Но и ти играеш на сигурно с НЕМА23, с нея ще стане, уверен съм! Евала ти правя на труда човече!

Ти опита ли с динамометричен ключ да завъртиш твоите червяци, каква сила им трябва на входа?
Аз направо се опулих, като видях колко малко всъщност сила ми трябваше за да завъртя супурта на Ц11ката.

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » чет апр 30, 2020 10:07

Не знам точно каква е целта на Вашия проект, но тези мотори не бих сложил на нищо по-голямо от супорта на часовникарски струг. При такива големи и сериозни машини като C11 трябва да се заложи на серво управление. По нета има много информация за трансформиране в посока ЦПУ на готови стругове и фрези. Дори с много уговорки ако решите да останете на стъпкови мотори, то те трябва задължително да са хибриден тип, т.е. с енкодери. NEMA 34 с подходящ редуктор може би ще върши работа за по-малко стругче https://aliexpress.ru/item/33025486138. ... 2293_2&s=p ,
но задължително с енкодер за препоръчване линеен като този напр. : https://aliexpress.ru/item/32705170062. ... 7558%23126
Проблемът при стъпковите мотори е, че при натоварване губят стъпки, което както вече споменах нараства ескпоненциално с намаляване размера на стъпката. Това е причината и в моят случай, въпреки впечатлението за презапасяване с мощност да използувам енкодери. Те са на Omron с резолюция от 2000 имп/оборот. При отношение 1:210 на зъбно-червячната предавка ще дадат 420 000 имп/оборот. Дори с интерполация очаквам това да е недостатъчно за по-прецизен контрол на този телескоп. В случая е добре да са около или над 1 000 000 имп/оборот.
В процеса на конструиране всячески се старая да оставя възможности за бъдещ ъпдейт. Тук почти всичко ще може да се подменя при нужда на по-късен етап в това число и енкодерите. Спокойно мога да ги сменя с такива с 10 000 имп/оборот, защото са със същия корпус ако тези ми се сторят недостатъчни. Разбира се мога да ги монтирам и на оста на стъпковия мотор, което ще умножи резоюцията по 2 или 3 в зависимост от отношението на зъбноремъчния редуктор, но тук идеята ми е да избегна периодичната грешка на последния (колкото и малка да е).
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 326
Регистриран: чет юли 06, 2017 12:42
Репутация: 218
Местоположение: Разлог

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от brad4edat » чет апр 30, 2020 14:31

Привет. Не аз няма да контролирам струг, една друга чудесия правя. Стотни няма дя гоня. Разбира се обаче мотора не трябва да губи стъпка, за това мисля, че може да ми се наложи дя ползвам планетарен редуктор, за да увелича силата. Мислил съм за енкодери, но в моя случай гледам да ги избегна понеже софтуера сам ще го приспособявам за моето устройство... Ако хептен видя зор, ще мина и на нема 34.

За монтировките за телескопи и астро фото е по-добре директно задвижване или с ремък, за да се избегне луфта на редукторите с зъбчатки. Правилно си го подхванъл с ремък да бъде. :)

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » пон май 04, 2020 11:35

Победният марш продължава. Най-сетне са готови лагерното тяло на деклинационната ос, зъбночевячният ѝ редуктор както и ключовият детайл свързващ двете лагерни тела. Благодарение на това настъпи момента на истината - асемблирането на германската монтировка. Макар да го очаквах отново бях изненадан от реалните размери на творението си.

[image][/image]
[image][/image]
[image][/image]

Енкодерите са свързани посредством еластични съединители към осите на червяците.
[image][/image]
[image][/image]

Нужно е съвсем малко усилие за завъртане на зъбно-червячните предавки, както може да се види от това видео:



Надявам се до 1 седмица да пристигнат поръчаните зъбноремъчни шайби и ремъци и с монтажа им на практика монтировката е готова. Остава най-тежката задача- да реша в какъв цвят да се боядиса.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

bobo
Звезден маниак
Звезден маниак
Мнения: 3760
Регистриран: ср авг 18, 2004 07:22
Репутация: 286
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от bobo » пон май 04, 2020 13:07

Впечатлен съм! :thumbsup:

Потребителски аватар
fishburn
Мнения: 2905
Регистриран: вт юли 28, 2009 23:34
Репутация: 222
Местоположение: София/Банкя

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от fishburn » пон май 04, 2020 13:37

Страхотна работа =D> =D> =D> някакви цени :wink:

Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 326
Регистриран: чет юли 06, 2017 12:42
Репутация: 218
Местоположение: Разлог

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от brad4edat » пон май 04, 2020 23:46

=D>
Ще трябва и мотокар да си купиш за този звяр:))
Това ще е стационирано някъде на пилон, нали?:)

Немата, ще ги върти тези червяци без никакъв проблем:)

christovantceti
Мнения: 127
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 102
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » вт май 05, 2020 11:42

Купих си нещо подобно.....Субаро Форестер, за да го транспортирам. Интересното тук е, че цената на аналога на тази монтировка на 10micron https://www.teleskop-express.de/shop/pr ... yload.html е по-висока от тази на джипа, а той е почти нов (2г).
За мен цената на астрономичната техника за любители остава непонятна и до ден днешен. Как е възможно една монтировка с примитивни технологии да е по-скъпа от цял съвременен автомобил с хиляди части, компютри и прецизни механизми?
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

Отговори
  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение