Давайте идеи за губене на време.... мда трябва да проверя дали не е капсулована.
Най простото зарядно, поддържащо десулфатизиране:
Вземаш траф, който може да даде примерно около 5-6А
и има 14-16V~ напрежение във вторичната.
Свързваш към единия извод на вторичната два резистора
и диод по този начин:
----резистор 1.0 ом----А диод К---- + извод към акумулатор
----резистор 22 ома---------------- + извод към акумулатор
а 2-ят извод от трафа директно към минус на акумулатора
т.е. първият резистор и диодът са свързани последователно
(А и К са съответно анод и катод), а вторият резистор е свързан
паралелно на групата резистор-диод. Резисторите са по 15-20W.
Недостатъците на метода са невъзможност за автоматично следене
на напрежението и разреждането на акумулатора през втория резистор
и вторичната намотка при отпадане на захранването (спиране на тока).
Също така липсва зареждане със слаб постоянен (непулсиращ) ток
на финала на зарядния цикъл.
@ magi208:
Не знам дали има или не световна конспирация, но е факт, че електрическите
крушки на Томас Едисън, които са в музея все още работят, а тези, които
купуваме от магазина умират след 1000-2000 часа работа (на теория).
Отделно всички автомобили, произведени последните 10-12 години са
абсолютни рохки яйца, които имат ресурс дотолкова, че да си покрият
гаранционния период. След навъртане на заложените километри започва
едно ходене по мъките (разбирай сервизите) и плащане като за световно,
щото е направено умишлено ремонтонепригодно, т.е. да отидеш при тях,
които са оторизирани и в пъти по скъпи от нормалното сервизно обслужване.
Още едно сравнение - първите плейъри за дискове (CD и DVD) имаха
желязна механика, която те изкарва до живот, но бяха скъпи, сега
такава (даже смарт) медия е за жълти стотинки и е абсолютен "кашкавал"
отвътре... Така, че не вярвай на никакви конспирации, то такива реално
няма, нищо не е скрито, просто преди нещата се правеха от технически
грамотни хора, а сега основно от икономисти и софтуеристи...
Всички смарт микропроцесорни УНИВЕРСАЛНИ МИНИ зарядни работят
с десулфатизиращ алгоритъм, просто не съм бил достатъчно конкретен.
При положение, че такова зарядно зарежда абсолютно всичко и е на
много приемлива цена, не виждам смисъл в купуването на някакво си
там зарядно, което е специализирано за оловни акумулатори. Все пак
нямам автосервиз у нас, но пък имам много радиоуправляеми модели,
предаватели и приемници, които работят с изброените по горе батерии.
Зарядното ми тежи 220г, т.е. над 15 пъти по малко от твоя компактен Бош.
П.П.
Всеки спор с жена е абсолютно безмислен, тя винаги има един аргумент в повече

Мисля, че темата се поизчерпа, от тук нататък ще е едно безмислено "дъвчене" на
вече писани неща...