Въпрос за захранване на GoTo?

телескопи, бинокли, оптика, "направи си сам"

Модератори: bobo, rw, Nuke

Потребителски аватар
magi208
Мнения: 938
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34
Репутация: 38

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от magi208 » съб ное 21, 2015 02:04

widowmaker написа:
magi208 написа: Идеята на специализираното зарядно е, че при заряд десулфатизира акумулатора
Много малък процент от зарядните използват тази функция ...
1 Използва ли се десулфатизиране в автомобилите със стартов оловно-киселинен акумулатор ? - Отговор : НЕ
2 Използва ли се десулфатизиране в стандартните "специализирани" зарядни устройства за оловно-киселинен акумулатор ? - Отговор : НЕ в 99 % от случаите.
3 Все пак използва ли се някъде принципа ? Отговор : Да - в станциите за заряд на електрокари и палетни колички в редки случаи присъства тази функция и то не при всеки заряд .

Спектъра от причини , поради които принципа така и не се е наложил масово варира от невъзможност да бъде приложен /примерно в автомобилите / През икономическа несъобразност та чак до съмнения в ефективността на десулфатизирането по електрически път.

Ако някой желае да си десулфатизира акумулатора има един проверен сигурен начин - с източване на електролита и след това зареждане след като е напълнен с дестилирана вода . След 2-3 такива процедури се налива свеж електролит и акумулатора е готов за нови подвизи :)
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

widowmaker
Мнения: 904
Регистриран: ср май 20, 2009 11:50
Репутация: 30

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от widowmaker » съб ное 21, 2015 08:14

Зарядните, управлявани с микропроцесор задължително я имат.
Идеята е акумулаторът да се зарежда с асиметричен променлив ток,
т.е. заряден импулс, последван от разряден с по малка продължителност.
Така се удължава неговия живот и броя цикли. Не е задължително,
но предвид начина на експлоатациа в нашия случай е добре да се прави,
особено с китайските гелови, които страдат от лошо качество на изработка.
Иначе ти си го зареждай както ти душа (и джоб) иска, аз съм си решил проблема
с $20 и мога да зареждам всякакви батерии, но аз ползвам (както писах по горе)
никел-метал хидрид, литиеви и цинкови освен оловните, тъй като освен това
хоби, имам и още 10-на други... Не ми изнася да правя някаква самоделка за
всеки един тип акумулатори, които ползвам. Губя време и става едно мазало
от трафове, жици, баласти и всякаква друга карантия... Само да допълня, че
електрониката ми е професия и съм на "ти" кое как става. В случая си спестявам
излишните нерви (и намалявам количеството псувни) при експлоатацията на
подобен род събрани как да е (временно за постоянно) "направи си сам"
устройства... Предпочитам да си купя компактна и лека литиева батерия
вместо поне 3 пъти по тежък оловен акумулатор, дори тя да е 3 пъти по скъпа.
Всъщност всеки сам си решава как и за какво да си харчи парите :)

П.П. Дай да видим как ще източиш електролит на гелов или maintenance free оловен...
Ако може да пуснеш и клип в тубата, ще съм ти безкрайно благодарен.

Потребителски аватар
magi208
Мнения: 938
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34
Репутация: 38

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от magi208 » съб ное 21, 2015 15:28

widowmaker написа:Зарядните, управлявани с микропроцесор задължително я имат.

П.П. Дай да видим как ще източиш електролит на гелов или maintenance free оловен...
Ако може да пуснеш и клип в тубата, ще съм ти безкрайно благодарен.
Всъщност НЕ Я ИМАТ задължително , а съвсем пожелателно и то много рядко :)
Най-продаваните в световен мащаб микропроцесорни зарядни Я НЯМАТ :)
Например това МИКРОПРОЦЕСОРНО зарядно за оловно-киселинни акукулатори Я НЯМА ... Факт :)

http://dikarconsult.com/?route=product/ ... ct_id=4031
http://aa-boschww-bg.resource.bosch.com ... bat_bg.pdf

А за гелов или необслужваем не говоря , защото автора на темата пределно ясно спомена какъв си е купил !
Искаш ли да ти пусна клип в тубата , ако нещо не ти е ясно по въпроса как се десулфатизира НЕГОВИЯ КОНКРЕТЕН ?
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

Потребителски аватар
grozmaistor
Мнения: 235
Регистриран: пет мар 21, 2014 18:54
Репутация: 30
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от grozmaistor » съб ное 21, 2015 16:04

На мен ще ми бъде интересно да го видя. А електролита от къде може да се купи или трябва сам да ди забъркам разтвора на сярна сиселина :-)? Малко си е опасно де...

Изпратено от моят GT-I8190
SkyWatcher Evostar 120/1000,
TS 80/480 Triplet APO
EQ5 modified with belts and AstroEQ
TS 10x50 WP
Oculars and Filters
Canon 77D, ASI 120mm

widowmaker
Мнения: 904
Регистриран: ср май 20, 2009 11:50
Репутация: 30

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от widowmaker » съб ное 21, 2015 16:10

magi208 написа:Искаш ли да ти пусна клип в тубата , ако нещо не ти е ясно по въпроса как се десулфатизира НЕГОВИЯ КОНКРЕТЕН ?
Това не е интересно, говорим за капсуловани батерии, които не се разглобяват.
Сега малко по подробно за всичко, което се "дъвче" в последните няколко поста:

цитат от уикипедия:
"Sulfation occurs in lead–acid batteries when they are subjected to insufficient charging
during normal operation. It impedes recharging; sulfate deposits ultimately expand,
cracking the plates and destroying the battery. Eventually so much of the battery plate
area is unable to supply current that the battery capacity is greatly reduced. In addition,
the sulfate portion (of the lead sulfate) is not returned to the electrolyte as sulfuric acid.
It is believed that large crystals physically block the electrolyte from entering the pores of
the plates. Sulfation can be avoided if the battery is fully recharged immediately after a
discharge cycle. A white coating on the plates may be visible (in batteries with clear cases,
or after dismantling the battery). Batteries that are sulfated show a high internal resistance
and can deliver only a small fraction of normal discharge current. Sulfation also affects the
charging cycle, resulting in longer charging times, less efficient and incomplete charging,
and higher battery temperatures.
...
Batteries which have sat unused for long periods of time can be prime candidates for
desulfation. A long period of self-discharge allows the sulfate crystals to form and
become very large. Some typical cases where lead acid batteries are not used frequently
enough are planes, boats (especially sailboats), old cars, and home power systems with
battery banks that are underutilized."

Ето защо акумулаторите на автомобилите не влизат в това число (за десулфатизация),
просто те се ползват постоянно и сулфатизиране не се получава. В случая нашата
батерия за захранване на техниката ни при наблюдения не се ползва всеки ден, т.е.
сулфатизирането е съвсем реална заплаха. Съществуват два начина за десулфатизация:
1-ят е зареждане с пулсиращ ток с високи стойности, който е по разпространен на запад.
2-ят е зареждане с асиметричен променлив ток (редуват се зарадя/разряд последователно),
който е по разпространен в бившия соцлагер.
И двата метода изискват постоянен ток с ниско ниво на финала на зарядния цикъл.
Всеки смарт универсален мини чарджър (като Imax В6 и подобни нему, които се ползват за
зареждане на акумулатори за радиоуправляеми модели) може да зарежда оловни акумулатори
по десулфатизиращ алгоритъм, всъщност това е единственият начин за зарядка на Pb батерии
с такива зарядни. Цитираният от теб чарджър изобщо не ме интересува какви функции има,
тъй като е скъп, става само за оловни акумулатори и е голям колкото химически кенеф, като тия,
които монтират на местата за отдих по магистралите :)

П.П. И що си мислиш, че някой производител на акумулатори ще слага такава опция в зарядните си?
Че то с десулфатизиране една батерия ще изкара 10-на години, хората няма да умират гладни, я :)

Потребителски аватар
grozmaistor
Мнения: 235
Регистриран: пет мар 21, 2014 18:54
Репутация: 30
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от grozmaistor » съб ное 21, 2015 17:38

Тъй дами и господа, темата е интересна и поучителна, благодарение на всички вас. Сега започнах да се чудя във връзка с една батерия yuasa от дизелов автомобил вече две години ми е в мазето. Свалиха я щото дизела не палеше, а беше на по-малко от година. Аз просто я прибрах, за да не иде на боклука. Давайте идеи за губене на време.... мда трябва да проверя дали не е капсулована.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
SkyWatcher Evostar 120/1000,
TS 80/480 Triplet APO
EQ5 modified with belts and AstroEQ
TS 10x50 WP
Oculars and Filters
Canon 77D, ASI 120mm

Потребителски аватар
magi208
Мнения: 938
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34
Репутация: 38

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от magi208 » съб ное 21, 2015 18:07

widowmaker
Това точно имах предвид ! Винаги се изказвате като последна инстанция с пезумция за божествена непогрешимост.....
Зарядното , което ви предложих първо на цена от 36 лева не било истинско защото било много евтино , а и защото нямало алгоритъм за десулфатизация ....
Зарядното , което ви предложих втория път няма как да кажете , че не е истинско защото е Bosch . Е , то НЯМА алгоритъм за десулфатизация , което оборва твърдението ви , че всички МИКРОПРОЦЕСОРНИ ИМАТ .
Сега трябваше да му намерим кусур , че е скъпо и огромно ....с неговите 25/14/12 сантиметра размер и 4 килограма маса ви приличало на химическа тоалетна / модел BOSCH BAT415 /

После става още по-интересно : Големите производители на автомобилна електроника като BOSCH / може би знаете , кои са най-големите щом се занимавате с електроника / налагат според вас концепция за принудително съкращаване на живота на техните изделия след като нямат ДЕСУЛФАТИЗИРАЩ алгоритъм .
Не знам за вас . Всеки си има право на мнение . Аз например не си падам по теориите за световна конспирация с които се обяснява всичко....
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

widowmaker
Мнения: 904
Регистриран: ср май 20, 2009 11:50
Репутация: 30

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от widowmaker » съб ное 21, 2015 18:49

Давайте идеи за губене на време.... мда трябва да проверя дали не е капсулована.
Най простото зарядно, поддържащо десулфатизиране:
Вземаш траф, който може да даде примерно около 5-6А
и има 14-16V~ напрежение във вторичната.
Свързваш към единия извод на вторичната два резистора
и диод по този начин:

----резистор 1.0 ом----А диод К---- + извод към акумулатор
----резистор 22 ома---------------- + извод към акумулатор
а 2-ят извод от трафа директно към минус на акумулатора

т.е. първият резистор и диодът са свързани последователно
(А и К са съответно анод и катод), а вторият резистор е свързан
паралелно на групата резистор-диод. Резисторите са по 15-20W.
Недостатъците на метода са невъзможност за автоматично следене
на напрежението и разреждането на акумулатора през втория резистор
и вторичната намотка при отпадане на захранването (спиране на тока).
Също така липсва зареждане със слаб постоянен (непулсиращ) ток
на финала на зарядния цикъл.

@ magi208:
Не знам дали има или не световна конспирация, но е факт, че електрическите
крушки на Томас Едисън, които са в музея все още работят, а тези, които
купуваме от магазина умират след 1000-2000 часа работа (на теория).
Отделно всички автомобили, произведени последните 10-12 години са
абсолютни рохки яйца, които имат ресурс дотолкова, че да си покрият
гаранционния период. След навъртане на заложените километри започва
едно ходене по мъките (разбирай сервизите) и плащане като за световно,
щото е направено умишлено ремонтонепригодно, т.е. да отидеш при тях,
които са оторизирани и в пъти по скъпи от нормалното сервизно обслужване.
Още едно сравнение - първите плейъри за дискове (CD и DVD) имаха
желязна механика, която те изкарва до живот, но бяха скъпи, сега
такава (даже смарт) медия е за жълти стотинки и е абсолютен "кашкавал"
отвътре... Така, че не вярвай на никакви конспирации, то такива реално
няма, нищо не е скрито, просто преди нещата се правеха от технически
грамотни хора, а сега основно от икономисти и софтуеристи...

Всички смарт микропроцесорни УНИВЕРСАЛНИ МИНИ зарядни работят
с десулфатизиращ алгоритъм, просто не съм бил достатъчно конкретен.
При положение, че такова зарядно зарежда абсолютно всичко и е на
много приемлива цена, не виждам смисъл в купуването на някакво си
там зарядно, което е специализирано за оловни акумулатори. Все пак
нямам автосервиз у нас, но пък имам много радиоуправляеми модели,
предаватели и приемници, които работят с изброените по горе батерии.
Зарядното ми тежи 220г, т.е. над 15 пъти по малко от твоя компактен Бош.

П.П.
Всеки спор с жена е абсолютно безмислен, тя винаги има един аргумент в повече :)
Мисля, че темата се поизчерпа, от тук нататък ще е едно безмислено "дъвчене" на
вече писани неща...

Потребителски аватар
magi208
Мнения: 938
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34
Репутация: 38

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от magi208 » съб ное 21, 2015 23:02

widowmaker написа:
Всеки спор с жена е абсолютно безмислен, тя винаги има един аргумент в повече :)
Мисля, че темата се поизчерпа, от тук нататък ще е едно безмислено "дъвчене" на
вече писани неща...
Чудех се на какво ми напомня маниера ви на спорене :) Точно по този начин спорят дамите в БГ Мама :)
Когато някоя изтърси нещо , което е грешно и друга я поправи то първата никога не би си признала ! Обажда се на модератор да заключи темата защото се била изчерпала :)

Ето тук една подобрена схема по идеята на widowmaker . В схемичката е отстранен споменатия от него недостатък със оставянето на акумулатора включен .
З1.png
З1.png (16.02 KиБ) Видяна 205 пъти
Ако на някой му е интересно мога да я доразвия с изключване при достигане на заряд и нещо друго по негов избор :)
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

widowmaker
Мнения: 904
Регистриран: ср май 20, 2009 11:50
Репутация: 30

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от widowmaker » нед ное 22, 2015 10:07

Аз навремето (преди 20г) я правих с компаратор и реле,
което изключва батерията при достигане 14.4V или отпадане
на захранването, така, че втори диод не е нужен. Да, но
тогава нямаше други алтернативи - като да можеш да си го купиш.
Въпросът ми и преди и сега е следният:
Защо изобщо човек да се занимава с подобни гимнастики,
след като универсално смарт мини зарядно е 25$ с доставката?
За ей това не мога да ви разбера - не ви се дават 45 лева
за нещо, което ви спестява нервите и труда за направата на
някаква самоделка, от която няма почти никакъв смисъл и
приложение, освен конкретния? Човек може да се забавлява
и по други начини, които са различни от подобен мазохизъм...
Писах го и преди, имам още 10-на хобита и отдавна минах оная
възраст, в която висях денонощно на компа да проектирам
платки за поредната самоделка. Предпочитам да дам 25$ и
да използвам времето за нещо по полезно - като да "завъртя"
50-60км с шосейката или да ходя в планината на туризъм и
да поснимам. Отдавна я нямам оная "съветска соцпсиохология"
от онова време. Сега сядам да проектирам някакво лампово
аудио или пък някакви озвучителни тела, да начертая с корела
частите на някой авиомодел. Все неща, които са бутикови и не
можеш да си ги купиш във вида или качеството, в които искаш
да са. За нещо, за което има добро решение в магазина не си
струва да си хабя времето и ресурсите...

П.П. С тая "бг мама" не се познаваме, та да мога да изказвам мнение :)
Последна промяна от widowmaker на нед ное 22, 2015 11:19, променено общо 1 път.

Georgi_G
Мнения: 92
Регистриран: чет авг 05, 2010 13:55
Репутация: 1
Местоположение: София / Възраждане

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от Georgi_G » нед ное 22, 2015 10:40

Хей хора, време е за:
Прикачени файлове
world-peace-090420e.jpg
world-peace-090420e.jpg (42.65 KиБ) Видяна 1071 пъти

widowmaker
Мнения: 904
Регистриран: ср май 20, 2009 11:50
Репутация: 30

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от widowmaker » нед ное 22, 2015 11:18

Това пък как да го разбираме?
Да не би да водим някъде война,
а аз пак да не съм разбрал?
:)

Потребителски аватар
grozmaistor
Мнения: 235
Регистриран: пет мар 21, 2014 18:54
Репутация: 30
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от grozmaistor » нед ное 22, 2015 13:15

Замерих акумулатора, останали са 6.45 волта :-) от 75Ah 650ампера стартов ток. Не е капсулован. Има ли смисъл да го resurrect-вам.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
SkyWatcher Evostar 120/1000,
TS 80/480 Triplet APO
EQ5 modified with belts and AstroEQ
TS 10x50 WP
Oculars and Filters
Canon 77D, ASI 120mm

widowmaker
Мнения: 904
Регистриран: ср май 20, 2009 11:50
Репутация: 30

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от widowmaker » нед ное 22, 2015 16:25

Пробвай да го заредиш по начина, който описах по горе,
току виж се съживил...
Измери клетките поотделно и виж дали показват еднакво напрежение.
(с цифров мултимер просто потапяш сондите в електролита, че шините
между клетките най вероятно са вкарани в пластмасата)

Потребителски аватар
magi208
Мнения: 938
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34
Репутация: 38

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от magi208 » нед ное 22, 2015 21:58

Да, зареждай го . Това няма да го регенерира , но поне ще стопира процеса на стареене на това ниво ниво , на което е стигнал .
Процеса на стареене при тях е комплексен . От една страна е сулфатизацията на плочите за която електрическата дасулфатизация не е особено ефективна , но все пак помага . Другия по-сериозен проблем е разпадането на плочите и запушването на изолационната мембрана между тях с натрупания разпаднал се материал /онази черна утайка от оловен окис , която изтича от акумулатора когато го източвате /
И не на последно място самите мембрани стареят и се разпадат с времето .

Ако след заряда няма капацитет , начина да му върнете около 30% от него е да му приложите електро-химическа регенерация .
Тя се прави като се източи електролита бавно и без механични сътресения и се промие 2 пъти с дестилирана вода /пълни се и пак се източва /.
Третия път дестилираната вода не се източва , а се зарежда с нея за поне 72 часа със стандартно зарядно . Дестилираната вода разтваря остатъците от електролит и отлагания в плочите и мембраната , но няма оригиналната плътност на тока , така че периода от 72 часа не поврежда акумулатора .

Преди време в Д.А.П-овете на всеки град имаше станции за регенерация , където акумулаторите на градския транспорт минаваха ежегодно през тази процедура .

Накрая пак се източва , купувате си сярна киселина от химически магазин и си смесвате електролит .
Дори след тази процедура се възстановява до 80% от първоначалния капацитет.
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

Потребителски аватар
grozmaistor
Мнения: 235
Регистриран: пет мар 21, 2014 18:54
Репутация: 30
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от grozmaistor » нед ное 22, 2015 22:10

Благодаря за интересните отговори и процедури.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
SkyWatcher Evostar 120/1000,
TS 80/480 Triplet APO
EQ5 modified with belts and AstroEQ
TS 10x50 WP
Oculars and Filters
Canon 77D, ASI 120mm

Потребителски аватар
magi208
Мнения: 938
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34
Репутация: 38

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от magi208 » пон ное 23, 2015 00:52

Само да добавя , че оригиналния електролит на времето не се изхвърляше , а го събираха в големи пластмасови варели и след няколко дни във варела всичките утайки остават на дъното . С него наливаха следващите акумулатори като само добавяха по малко киселина или дестилирана вода според това какво им показва индикатора за плътност . В днешно време при цена на литър сярна киселина 3 лева /като от този литър за вашия акумулатор бихте употребили по-малко от половината / това не е много смислено , освен че ви спестява търсенето.
По-интересното в случая е , че днешните акумулатори са много зле като качество най-вече поради стремежа да се правят по-леки .
С други думи ако сте попаднали на бройка , от която по случайност сте доволен има смисъл да го рециклирате !
Случайно съм запозната покрай хобито на съпруга ми да прави конверсии на бензинови автомобили в електрически.
Там кашата е пълна и основния проблем са именно акумулаторите :( Например на нас в Европа ни е забранено да ги правим с литиеви пакети а в Америка си ги произвеждат серийно именно с литиево-полимерни / примерно Тесла , която е с 22000 клетки за лаптопи /
Та понеже тук е забранено на нас ни се налага да се мъчим с ли-фе-по-4 и прочие буклучави технологии , дори от време на време опираме и до стандартни оловнокисели с подобрен стартов ток .
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

Потребителски аватар
grozmaistor
Мнения: 235
Регистриран: пет мар 21, 2014 18:54
Репутация: 30
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от grozmaistor » пон ное 23, 2015 00:56

До колкото разбирам, не е хубаво да се обръща наопаки, как най-лесно можем да източим електролита му?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Последна промяна от grozmaistor на пон ное 23, 2015 08:59, променено общо 1 път.
SkyWatcher Evostar 120/1000,
TS 80/480 Triplet APO
EQ5 modified with belts and AstroEQ
TS 10x50 WP
Oculars and Filters
Canon 77D, ASI 120mm

Потребителски аватар
magi208
Мнения: 938
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34
Репутация: 38

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от magi208 » пон ное 23, 2015 04:53

grozmaistor написа:До колкото разбирам, не е хубаво да се обръща на опаки, как най-лесно можем да източим електролита му?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Не е проблем , само се иска да се прави бавно за да може утайките /каквито със сигурност има / да не се вдигнат като мътилка .
Добър вариант е да вземете пластмасово корито и да се постави в него на една страна с предварително отворени тапи /на една от дългите страни / . В това положение стои и се оттича около минута и след това внимателно без клатене си го обръщате наопъки и го оставяте да се дооттече . След това се изправя по обратния път .

Някои предпочитат като го обърнат настрана да изсмучат електролита с медицинска спринцовка /пластмасова/ на която са нанизали вместо игла около 20 сантиметра маркуче от медицинска система /продават се в аптеките . просто казвате система за венозно вливане на глюкоза /
Когато е обърнат на страни маркучето се вкарва дефакто между клетките и реалния горен капак , където има към 3 сантиметра пространство

Само много ама много големите не бива да се обръщат защото оловните изводи могат и да не издържат теглото на клетките , но това е при над 300 амперчасови акумулатори .
Последна промяна от magi208 на пон ное 23, 2015 14:43, променено общо 1 път.
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

Nazarov
Мнения: 97
Регистриран: ср сеп 23, 2015 16:11
Репутация: 0

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от Nazarov » пон ное 23, 2015 10:29

Маги,

Може ли да дадеш една DIY инструкция, как да направим автомобила си електрически? Добре де, шегувам се, но ми е интересно до какви резултати и постижения сте достигнали в тази посока, ако имате публикувана и лесно достъпна някаква информация.

widowmaker
Мнения: 904
Регистриран: ср май 20, 2009 11:50
Репутация: 30

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от widowmaker » пон ное 23, 2015 16:10

magi208 написа:...буклучави...
Маги, какви са тия боклучави технологии в правописа?
:lol: :lol: :lol:
Сега сериозно, ние (моята фирма) правим енерджи сториджи
(на български ми е трудно да го кажа правилно) с литиеви
батерии на Самсунг (10 сета 925V/90Aч, работещи в паралел,
всеки с по 250 клетки серийно) и инвертор 750кВата. Идеята
е да се зареждат батериите когато мрежата не е натоварена
и да се разреждат, т.е. да се връща енергията в преносната
мрежа (грид-а) тогава, когато е натоварена. Имаме изградена
такава инсталация в Шверин, Германия (7.5МВата), де по малки
в Сардиния и Сицилия (по 1.5МВата) и последната (6МВата) на
един от азорските острови.

Потребителски аватар
magi208
Мнения: 938
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34
Репутация: 38

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от magi208 » вт ное 24, 2015 01:31

widowmaker написа:
magi208 написа:...буклучави...
Маги, какви са тия боклучави технологии в правописа?
:lol: :lol: :lol:
Сега сериозно, ние (моята фирма) правим енерджи сториджи
(на български ми е трудно да го кажа правилно) с литиеви
батерии на Самсунг (10 сета 925V/90Aч, работещи в паралел,
всеки с по 250 клетки серийно) и инвертор 750кВата. Идеята
е да се зареждат батериите когато мрежата не е натоварена
и да се разреждат, т.е. да се връща енергията в преносната
мрежа (грид-а) тогава, когато е натоварена. Имаме изградена
такава инсталация в Шверин, Германия (7.5МВата), де по малки
в Сардиния и Сицилия (по 1.5МВата) и последната (6МВата) на
един от азорските острови.
Българския език се забравя лесно , когато не се уважава :(
Електрическо хранилище е един от възможните преводи ..... Някога го наричахме изравнител / тогава се състоеше от два язовира , от които единия разположен на по-високо място и свързани с В.Е.Ц. + помпена станция /
Напоследък стремежа да се изразяваме все по-малко на нашия роден език ми напомня за това велико произведение на Добри Войников :
https://chitanka.info/text/3750

Каква е целта на поста ви всъщност ? Да ви посоча на свой ред вашата правописна грешка или да ви отговоря защо смятам , че Литий-Полимер-Желязо-4 тяговите клетки са въздух под високо налягане /примерно тези на Thunder Sky / ?
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

widowmaker
Мнения: 904
Регистриран: ср май 20, 2009 11:50
Репутация: 30

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от widowmaker » вт ное 24, 2015 09:19

офтопик:
Маги, не търси под вола теле, не ми е първият пост,
в който правя съвсем невинни забележки за правопис :)
Няма никакъв подтекст и не мога да ви разбера защо
все нещо скрито между редовете търсите :)

Потребителски аватар
magi208
Мнения: 938
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34
Репутация: 38

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от magi208 » нед ное 29, 2015 02:10

widowmaker написа:
magi208 написа:...буклучави...
Маги, какви са тия боклучави технологии в правописа?
:lol: :lol: :lol:
Сега сериозно, ние (моята фирма) правим енерджи сториджи
(на български ми е трудно да го кажа правилно) с литиеви
батерии на Самсунг (10 сета 925V/90Aч, работещи в паралел,
всеки с по 250 клетки серийно) и инвертор 750кВата. Идеята
е да се зареждат батериите когато мрежата не е натоварена
и да се разреждат, т.е. да се връща енергията в преносната
мрежа (грид-а) тогава, когато е натоварена. Имаме изградена
такава инсталация в Шверин, Германия (7.5МВата), де по малки ... <---две
в Сардиния и Сицилия (по 1.5МВата) и последната (6МВата) на
един от азорските острови.
Е бива ли да правите забележка за правопис с правописни грешки !
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

widowmaker
Мнения: 904
Регистриран: ср май 20, 2009 11:50
Репутация: 30

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от widowmaker » нед ное 29, 2015 18:44

офтопик:
Това са пропуски, а не правописни грешки.
Ако ти прави впечатление, аз те тровя само
за пълния член, щото изобщо не го признаваш.
:)
Иначе да, виновен съм, можело е да си погледна
поста преди да натисна бутона Submit :)

Потребителски аватар
magi208
Мнения: 938
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34
Репутация: 38

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от magi208 » нед ное 29, 2015 22:27

widowmaker написа:офтопик:
Това са пропуски, а не правописни грешки.
Ако ти прави впечатление, аз те тровя само
за пълния член, щото изобщо не го признаваш.
:)
Иначе да, виновен съм, можело е да си погледна
поста преди да натисна бутона Submit :)
Да де :) Вие сте безгрешен априори поради божествения си произход ! Когато ние простосмъртните пропуснем "т" в пълния член това е правописна грешка . При вас е просто пропуск :)

Сега може ли да те сезирам , че както и сам си се досетил аз наистина не го признавам ! И о ужас ! Част от научна лингвистична общност също !

Дискусията “за” и “против”

От много години научните среди водят полемика дали да не отпадне изискването за пълен член -ЪТ/-ЯТ. Всяка от двете страни има основателни аргументи.

Основните доводи за отпадане на тази правописна норма са два:
1. При съществителните от женски и среден род пълният определителен член съвпада с непълния. Същото е положението и когато съществителното е в множествено число, независимо от кой род е – мъжки, женски или среден. Езикът ще се опрости, ако се премахне различието в членуването и вместо пълен член -ЪТ/-ЯТ за мъжки род единствено число се употребява непълен -А/-Я.
2. В говоримия книжовен език правописната норма за -ЪТ/-ЯТ не е задължителна и в говорната практика тя практически не се спазва. За да се определи кога трябва да се употреби пълен член -ЪТ/-ЯТ при писане, е нужно замисляне върху граматическата структура на изгражданото изречение. Това създава затруднения и затова нормата масово се пренебрегва в писмената практика. Следователно тази норма трябва да отпадне.

Съображенията за запазване на съществуващото правило са много. Едни от най-съществените от тях са насочени в подкрепа на тезата, че премахването на нормата ще доведе до обедняване на езика. С отпадането на падежните форми в българския език точно пълният член дава възможност да се определи на кой обект е приписано действието, изразено чрез сказуемото. Ако изречението е построено с обратен словоред и подлогът е членуван с непълен член, може да възникне неяснота кой е подлогът, или образно казано – “кой - кого?”. Ето пример. Изговаряме

Инструмента прави майстора.

Ако действието “правя” се приписва на “инструмент”, е ясно: ако имаш подходящи инструменти, може да станеш майстор. И обратно – нямаш ли инструменти, не можеш да си майстор. При изговаряне на изречението акцентът пада върху съществителното “инструмент” и това подсказва, че действието “правя” е приписано точно на него, а не на съществителното "майстор". В този вид изречението е с прав словоред – подлогът е преди сказуемото.

Обаче ако произнесем същото изречение с акцент върху думата “майстора”, смисълът коренно се променя. Изречението вече съобщава, че инструмента, за който вече е споменавано, го изработва не друг, а точно този майстор, за когото също вече е ставало дума. Изречението е с обратен словоред и подлог в него е съществителното “майстор”, на него се приписва “правенето”.

Историята е тази , която ще покаже до какво в крайна сметка ще доведе тази дискусия .
Иначе да , прав сте . Към настоящия момент е прието използването на пълен член .
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

bobo
Звезден маниак
Звезден маниак
Мнения: 3653
Регистриран: ср авг 18, 2004 07:22
Репутация: 172
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от bobo » нед ное 29, 2015 22:34

Предлагам вече да минете на ЛС.

Потребителски аватар
spas.slavchev
Мнения: 1005
Регистриран: ср юни 08, 2011 19:04
Репутация: 145
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от spas.slavchev » пет дек 25, 2015 19:08

Виждам, че сте влезли в много теории , но аз мога да кажа чисто практически при мен как съм решил проблема. Не казвам, че е най-правилният начин , но ми създава най-малко грижи.

От както имам моторизирана монтировка я захранвам от акумулатора на колата. Направил съм си солидни щипки и дебели кабели, които завършват с куплунг за заплалка - 5 броя. Захравам лаптоп с Intel Core 2 Duo и хард диск на 5200 оборота с инвертор от 12v към 19v, като не си намалявам яркостта на екрана. В единия куплунг съм си сложил волтмер дигитален, и си следя напрежението. Като падне на 11.5 паля за 10-на минути, хем парното на колата да обърне въздуха, ако на някой му стане студено да влезе и да се сгрее. Така с едно междинно палене изкарваме по 4-5 часа. Аз обикновено снимам планетарно и разкатавам фамилията на лаптопа с записи на стотици гигабайти видео и съм сигурен, че консумира доволно.. Пък и не е със съвременен процесор, който консумира малко..

Заради това, че съм закачил щипките директно на акумулатора и кабелите са дебели, по време на стартер не се рестартират лаптопа(без батерия го ползвам до като е на инвертор) и монтировката. Последния път на акумулатора бяха закачени 2 монитировки, лаптоп и нетбуук.
Вярно е , че винаги има риск да остана без акумулатор и да не мога да запаля, но ако се внимава няма проблем. До сега не съм забелязал да съм съкратил живота на акумулатора. Фатално е ако се разреди под 10-10.5 волта. До колкото знам това съкращава необратимо живота/капацитета на оловните акумулатори.

Пробвал съм и други варианти и все съм имал някакви неудобства. Тези, които се продават 7Ah са с обикновени батерии за UPS, които също са оловни. С такава батерия лаптопът няма никакъв шанс и е безсмислено да се купуват. Но ако ще е само за мониторовка не е проблем и цяла нощ да изкара. Самите монтировки, когато водят, не консумират почти нищо ..
Telescopes: Celestron C8 XLT SCT; SkyWatcher SkyMax90 MAK
Mounts: Celestron CG5 AdvancedGT;SkyWatcher EQ1
Cameras: Canon EOS1000D, Canon EOS600Da FSM Smart Cooled, ZWO ASI120MM
Lenses: Canon EF-S18-55;Pentacon200/4,TAIR-3S 300/4.5 USSR
Eyepieces: 6mm UWА FMC,Plössl FMC:12mm,25mmUWA
Filters: Astronomik CLS CCD, Astronomik CLS 1.25", Solar ND5 ,ZWO Luminance, CCD AstronomikType2 RGB, Astronomik ProPlanet 742 IR-pass filter
Others: x2 Barlow Celestron OMNI,Celestron f/6.3 Reducer/Corector,DIY Off-Axis Guider,T2 Teleconverter x2,PRIMALUCHE LAB 5pos. Motorized FilterWheel,ZWO ADC, DIY DSLR Cooler, DIY-MyFocuserPro, APT Software

Georgi_G
Мнения: 92
Регистриран: чет авг 05, 2010 13:55
Репутация: 1
Местоположение: София / Възраждане

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от Georgi_G » вт дек 29, 2015 10:12

Да върна малко инфо с полеви тестове за батерията, причина за темата, за Skywatcher Maksutov 127/1500 SkyMax GoTo.
За около общо 10-тина часа консумация само монтировка, напрежението от 12.66V падна до 12.40V. Това е избраната:
Прикачени файлове
20151229_094243.jpg

ceco_bet
Мнения: 314
Регистриран: ср мар 17, 2010 02:50
Репутация: 3

Re: Въпрос за захранване на GoTo?

Мнение от ceco_bet » вт дек 29, 2015 17:00

А някой да е помислял за UPS ??

Отговори
  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение
  • Подарявам платки за самоделно goto
    от Waldemaar » пет яну 04, 2019 13:49 » в Астропазар
    11 Отговори
    1133 Преглеждания
    Последно мнение от ranev
    пет юни 21, 2019 13:02
  • Продавам захранване за монтировка.
    от fishburn » вт апр 09, 2019 17:54 » в Астропазар
    4 Отговори
    400 Преглеждания
    Последно мнение от fishburn
    пет апр 12, 2019 22:59
  • Може би наивен въпрос
    от Валери » вт мар 06, 2018 14:03 » в Общи астрономически теми
    6 Отговори
    1283 Преглеждания
    Последно мнение от magi208
    ср мар 07, 2018 05:10
  • въпрос към знаещите за изчисления за огледало
    от ALEX1003 » ср май 04, 2016 20:54 » в Направи си сам
    5 Отговори
    1088 Преглеждания
    Последно мнение от magi208
    ср май 18, 2016 16:06
  • въпрос за окуляри за celestron nexstar 4se
    от dyndi89 » пет апр 27, 2018 12:17 » в Астрономическа техника
    2 Отговори
    2716 Преглеждания
    Последно мнение от magi208
    пет апр 27, 2018 15:35