back to topic:
1) For international sale of telescope, it will be useful if the ultra-light dobson could be slightly optimized for air travel.
By this I intend for the bottom "box" with mirror and dobson base to be possible to further seperate into a heavy dobson base component (perhaps with future upgrade option to add motors) and a thinner "optics" section to frame the mirror and truss tube slots. The optics boxes then slide into hand carried baggage and the truss tubes and bottom dobson mount go into checked baggage.
https://www.ryanair.com/ie/en/samsonite/buy-now <-- example of minimal baggage allowed. Most USA airlines plan to decrease carry on baggage so
using Ryan air as model for tiny hand baggage allowed.
https://www.ryanair.com/ie/en/useful-in ... ggage#0-13
USA standard telescopes seem to be strongly aimed at Schmidt Cassegrain now, as most USA cities are very badly light polluted and in theory a SC telescope is "ultra portable" and "low maintenance". I would say the AstroReflekt dobson might be more portable, counting weight of mount, certainly costs less especially above 200 mm in aperture, but looks to me like every session begins with building something about as complicated as a modern camping tent.
Follow this with a quick collimation, and then consider lack of motorized capability means the very lazy astronomer hobbyist in USA must push their own telescope instead of play with gadgets. This is not a bad thing, but it explains why the concept seems "boutique" and thus the base of buyers is less.
2) Price is great, especially considering the very high optical quality. I see the problem for sales through for example
http://www.teleskop-express.de/shop/ind ... copes.html
where this product line competes directly with Sumerian Optics truss tube newton. The real barrier is price -- using any 3rd party to re-sell your
telescopes means giving them some (large enough) percentage as markup, which inflates the price to consumer. The consumer in turn gains advantage of reputation of the 3rd party for customer service and returns. In short, it is easier to send money to a shop that you recognize than to a stranger in other countries, especially when wait time is long. This is more of a problem for your future; certainly we benefit from not having to buy from 3rd party right now.
3) I see the time delay for manufacture is roughly:
2+ months build and finish the primary mirror
1 month carpentry to build the wooden pieces
suggesting payment could be split according to two phases, probably not 50-50 because I think the mirror is 2/3rds of cost, but whatever the number is can be a thinking point.
For that matter I wouldn't complain to be able to buy a better primary mirror for my mass market Skywatcher 8" flextube dobson.
And for that matter I am not a great fan of the Skywatcher motorized base (which I did not buy).
4) I read all the articles on your website, first with google translate on Bulgarian (with more information there than in English). If you did want to expand to international direct sales you should have an article, in English, possibly as a white paper, explaining the solution needed to adapt (for example) an ultra light dobson for air travel. I don't know the largest size that could still be hand carried, but consider in USA most people accept 150mm Schmidt Cassegrain as the largest telescope they can hand carry, with 200mm being just a little too wide for padded bag. I think if the mirror was carried in a frame that was held in the bag rotated 90 degrees so to be tall and wide but not very deep all is well. Is it possible to convert a 10" aperture optics into a carry on component? If you did this, it would be useful news, and could make a good article at
http://www.cloudynights.com/page/articles
-------
обратно към темата:
1) За международна продажба на телескоп, че ще бъде полезна, ако ултра-леки Добсън на може да бъде малко по-оптимизирана за пътуване със самолет.
С това имам намерение за дъното "кутия" с огледало и Добсън база, за да бъде възможно да се допълнително се разделят с някои от основните компоненти тежки Добсън (може би с бъдещата опция ъпгрейд, за да добавите мотори) и по-тънка "оптика" точка към рамката на огледалото и съцветие тръбни слотове. кутии оптика след това се плъзгат в ръката извършва багаж и свръзка тръби и отдолу Добсън монтаж отидат в чекирания багаж.
https://www.ryanair.com/ie/en/samsonite/buy-now наи лево - максимум на средно - нормално
това е стандартне в сащ
САЩ стандартни телескопи изглежда да бъдат силно насочени към Schmidt Cassegrain сега, като повечето градове в САЩ са много зле светлина замърсени и в теорията на SC телескоп е "ултра портативен" и "ниски разходи за поддръжка". Бих казал Добсън на AstroReflekt може да е по-преносим, преброяване на теглото на планината, със сигурност струва по-малко, особено над 200 мм в отвора, но ми прилича всяка сесия започва с изграждането на нещо толкова сложно като модерен къмпинг палатка.
Следвайте тази с бърз Колимационният, и след това помисли липса на моторизирано означава много мързелив астроном любители в САЩ трябва да прокара собствените си телескоп, вместо да играят с джаджи. Това не е лошо нещо, но то обяснява защо концепцията изглежда "бутиков" и по този начин основата на купувачите е по-малко.
http://www.teleskop-express.de/shop/ind ... copes.html
където тази продуктова линия се конкурира пряко с шумерски оптика съцветие тръба Нютон. Истинският бариера е цена - с използване на 3-та страна да препродадат си
телескопи означава което им дава някои (достатъчно голям) процент като маркиране, което се надува цената за потребителите. Потребителят от своя страна печели предимство на репутацията на 3-та страна за обслужване на клиенти и се връща. Накратко, това е по-лесно да изпращат пари на един магазин, когато признае, отколкото на непознат в други страни, особено когато времето за изчакване е дълъг. Това е по-скоро проблем за бъдещето си; Със сигурност ние се възползва от не се налага да купувате от 3-та страна в момента.
3) Виждам времезакъснението за производство е приблизително:
2+ месеца дизайн и изработка на първичното огледало
1 месец дърводелство за изграждане на дървени парчета
предполага плащане може да бъде разделена в две фази, вероятно не 50-50, защото мисля, че огледалото е 2 / 3ти на разходите, но независимо от броя е може да бъде точка мислене.
За този въпрос аз не бих се оплакват, за да бъде в състояние да си купи по-добре първичното огледало за моя масовия пазар Skywatcher 8 "flextube Добсън.
И за този въпрос аз не съм голям фен на моторизирани база Skywatcher (което аз не купуват).
4) Аз чета всички статии на вашия сайт, първо с Google превежда на български (с повече информация там, отколкото на английски език). Ако исках да се разшири до международни директни продажби, трябва да имате една статия, на английски език, вероятно под формата на бяла хартия, обяснявайки решението е необходимо да се адаптира (например) ултра лека Добсън за пътуване със самолет. Аз не знам най-големия размер, че все още може да бъде ръчно извършва, но помисли в САЩ повечето хора приемат 150 милиметър Schmidt Cassegrain като най-големия телескоп те могат да предадат носят, с 200 мм е само малко прекалено широка за подплатена чанта. Мисля, че ако огледалото се проведе в рамка, която се проведе в чантата завърта на 90 градуса, така че да бъде висок и широк, но не много дълбоко всичко е добре. Възможно ли е да конвертирате 10 "Оптика в носене на компонент? Ако си направил това, че би било полезно новини, и може да се направи добра статия в
http://www.cloudynights.com/page/articles
with respect,
Glenn Sanders