Телескопи - Астрорефлект (ажурни Добсъни)

телескопи, бинокли, оптика, "направи си сам"

Модератори: bobo, rw, Nuke

phosphor
Регистриран: чет сеп 08, 2016 15:09

Re: Телескопи - Астрорефлект (ажурни Добсъни)

Мнение от phosphor » чет ное 17, 2016 15:07

widowmaker написа:А що не си представиш рефлектор с точност на стъкларията над 1/20λ,
обструкция на главното от диагонала 18-19% и апертура 12-14 инча?
Само две повърхнини, едната от които е плоска... :D :D :D

Малко данни за моя телескоп (Astroreflect 14" Gemini dobsonian):
Главно огледало:
Апертура:____ 355мм (352мм чиста)
Светлосила:__ F/5 (1750мм)
Разтоварване: 18 точки
Материал:____ BOROFLOAT®33 на SCHOTT
Диагонал:____ 66мм малка ос (65мм чиста), Antares optics, 1/30λ, Pyrex, R>96%@45°
Обструкция:__ 18.75% (по диаметъра) около 3.5% (като площ)
Фокус:_______ 10.5:1 микрометричен, нископрофилен крейфорд на Skywatcher
FOV:_________ 100% засветка - 15.27 мм, 75% засветка - 41.27мм

Sorry for the long quote Widowmaker, but I wanted to ask about if you had to pay any extra duty for the Antares secondary mirror, beyond 19% VAT.
I've talked with Sotis about upgraded mirrors for my 300 mm build that is already in progress, and he was concerned about paying added duty on USA made optics (beyond EU value added tax 19%).

We ended up paying a higher than usual specification Orion Optics secondary mirror with HiLux coating, but honestly the Antares mirror seems to still have higher specifications and as the British pound climbs in price I think in the future the target build for 12" and higher should aim for Antares -- except the total package price is higher. In my case I padded the price by 500 levas up front to allow for an improved secondary and HiLux 97-98% primary mirror coating, taking some chances on Orion Optics in UK. I think the next time I build a higher end telescope I'll go with Antares for the secondary mirror even if there are more cost after paying customs and taxes.

I also explored digital setting rings for Alt Az measurements and some sort of Goto later but decided it was enough to just build the best optics for now and add more things next summer when I might find money again. Already my savings from USA is almost gone! So glad to pick up a 300mm before Sotis gets famous and charges more money than any of us has :) If I do run away to USA next year I better have him build me a 8" to carry by airplane, and leave the better one here as a great reason to come back.

I'm getting a F = 4.5 focal length so I'll have to be careful about eyepieces. The Astro reflect low profile focuser does not support a coma corrector due to the coma correctors I've seen needing 60mm back focus. But Tsetsodrums manages to see with F 4.4 in his magnificent "Red Oktober", so I suppose the right eyepiece is everything. I remember he used some high end eyepieces to control coma, still looking for where he said this.

Still haven't mentioned to my wife; I pretty much hope to say "Hey I found a new job, it pays a real wage now, oh and you know, I decided to motivate myself for New Years with this portable telescope." I love to live dangerously, and that sounds like high risk ;)

I had planned to buy a UPS for the astro society but nobody told me the requirements they wanted ;/

- GS

widowmaker
Регистриран: ср май 20, 2009 11:50

Мнение от widowmaker » вт дек 27, 2016 21:13

phosphor написа: ...even if there are more cost after paying customs and taxes.
I haven't paid any additional fees or customs taxes, just used US delivering address
(a friend's address), then he sent to me (as a gift) the secondary with some other
stuff that I bought earlier. The cost of shipping is less than the customs taxes.
In the same way I bought and received 3 Pentax XW eyepieces without any taxes.

P.S. I have a secondary from Orion Optics. I paid about 100GBP for 58mm flat with
Hi-Lux coating, still have it, but it is useless, the accuracy is only 1/5th, if you want
higher, you have to pay a lot of money, think much higher than the price of 1/30th
Antares one with the same size. Also their super Hi-Lux blah blah coating is not so
good as they claim, I received mine with a small spot (about 1mm), where the coating
is missing. When I tried to complain, they just replied that this is not a problem at all
and there is nothing to complain about. I sent a short reply with a meaning "go f*ck
yourself", but in a more "diplomatic" view and then never opened their website again.
OO sucks...

widowmaker
Регистриран: ср май 20, 2009 11:50

Мнение от widowmaker » чет яну 05, 2017 20:08

@ phosphor:
Btw, my 14" F/5 "Black Widow" dobsonian will be ready for the field at the beginning of next month,
so we (me and Tsetsodrums) can arrange some observations (probably @ Krivonos) and if you have
any possibility to join us, just let me know. Of course will take all of my Pentax eyepieces with me :)

bobo
Звезден маниак
Звезден маниак
Регистриран: ср авг 18, 2004 07:22
Контакти:

Мнение от bobo » пет яну 06, 2017 18:58

Простете ми отклонението от темата, но да честитим празника на двамата Данчовци от Астрорефлект :)
Също и на другите Данчовци, ако има такива във форума :)

Потребителски аватар
Sotis
Регистриран: пет авг 22, 2014 17:11
Контакти:

Мнение от Sotis » пет яну 06, 2017 20:18

Благодаря. Изключително ми е приятно да съм част от това форумно общество. Освен приятните емоции, се ползвам и обогатявам от вашите идеи, познания и опит. Много успехи и незабравими преживявания на всички с любимото хоби :D

Потребителски аватар
fishburn
Регистриран: вт юли 28, 2009 23:34

Мнение от fishburn » пет яну 06, 2017 20:38

Честит имен ден Sotis жив и здрав много успехи и нови клиенти и да започнете да правите Ричи-Кретиени:=)

Потребителски аватар
dani
Регистриран: нед юни 05, 2005 01:57

Мнение от dani » пет яну 06, 2017 21:09

fishburn написа:Честит имен ден Sotis жив и здрав много успехи и нови клиенти и да започнете да правите Ричи-Кретиени:=)
:thumbsup: И от мен!
Esprit-120, Esprit-80, TS 6" f/5.9 Fraunhofer Refractor
PST Coronado mod
DMK 21AU618.AS, Off-axis guider, FLIP MIRROR IMAGING DIAGONAL
Exos-2 GoTo, AZ-EQ6
MTO300 + Flektagon 20/F4+Зенитар Fisheye 16мм f/2.8
DSI III PRO+LRGB, филтри O-III, S-II, H-Alpha и H-Beta, Kendrick heater
SW Myriad 20mm MWA-100º Eyepiece (2”), SW Aero ED 40mm 2"
MEADE TeleXtender 2x, Bresser Barlow 5x
Pentax XW 10mm, XW 7mm, XW 3.5mm,
WO SWAN 33mm, ES 4.7mm, TeleVue 13mm Nagler
Powermate 4x, Orion Multiple Filter Wheel for 4x 2"
Helios STELLAR-II 15x70 BINO, Nikon Action 8x40 8.2

brymchik
Регистриран: нед яну 25, 2015 15:37

Мнение от brymchik » вт фев 07, 2017 11:29

Наскоро в "Облачните нощи" (Cloudy nights) имаше преглед на един биноскоп та се замислих, че със сигурност Астрорефлект могат да го направят добре (дори може би по-добре). Аз поне сериозно бих се замислил за 12-15 инчов ПРЕНОСИМ бинсокоп (вероятно 12 - 15-ка надали може да е наистина преносима, дори и с комби). Тези биноскопи са решили по относително евтин начин един от големите проблеми със "събирането" на образа. Остава обаче да се помисли и за цената - това със сигурност няма да евтино решение, но може би един 12 инчов биноскоп би бил по-евтин от 16 инчов моно, а за визуално биха били сходни вероятно по проникваща способност.

Та има ли подобни планове?

П.П. Забравих - ето линк към сайта за повече инфо: http://arieotte-binoscopes.nl/Binoscopes.htm

phosphor

Мнение от phosphor » вт фев 07, 2017 13:27

widowmaker написа:@ phosphor:
Btw, my 14" F/5 "Black Widow" dobsonian will be ready for the field at the beginning of next month,
so we (me and Tsetsodrums) can arrange some observations (probably @ Krivonos) and if you have
any possibility to join us, just let me know. Of course will take all of my Pentax eyepieces with me :)
My car is broken but around a month from now I hope to have it repaired. I expect AstroReflect will send me a 12" F4.5 "Junior red October" suitable for
Krivonos. I'd like to come join you. The single malt whiskey will be provided!

phosphor

Мнение от phosphor » вт фев 07, 2017 13:57

brymchik написа:Наскоро в "Облачните нощи" (Cloudy nights) имаше преглед на един биноскоп та се замислих, че със сигурност Астрорефлект могат да го направят добре (дори може би по-добре). Аз поне сериозно бих се замислил за 12-15 инчов ПРЕНОСИМ бинсокоп (вероятно 12 - 15-ка надали може да е наистина преносима, дори и с комби). Тези биноскопи са решили по относително евтин начин един от големите проблеми със "събирането" на образа. Остава обаче да се помисли и за цената - това със сигурност няма да евтино решение, но може би един 12 инчов биноскоп би бил по-евтин от 16 инчов моно, а за визуално биха били сходни вероятно по проникваща способност.

Та има ли подобни планове?

П.П. Забравих - ето линк към сайта за повече инфо: http://arieotte-binoscopes.nl/Binoscopes.htm
From my experiences making a completely custom 12" with not much at all standard, you'd need around a 6000 leva budget to allow AstroReflect to make a prototype, get fairly matched optics, possibly fail on the cabinet and build a second time, and the focuser is different. Because the end focuser needs a much longer in-focus than their standard "Gemini" dobson there probably needs a larger secondary mirror than before. The weight is probably 40 kg considering the single 12" dobson Gemini model was 25 kg (in total, with base), so this may affect the design for balance and pivot points. The optics need to be roughly matched, but so far AstroReflekt has an excellent record of producing only high quality mirrors. There are a very few places making binoscopes so this might also be a good niche for them, but the risk of failure first try is high so you should overbudget so that enough money is available for two builds of the wooden furniture. The optics are well known so only the focuser and furniture are at risk of being built a second time to get the ideal finished product. In my case I provided the extra money for my experiments, which have not completed and which I shouldn't mention until it finishes because a) it could still fail and b) AstroReflekt really will talk about it themselves if it has good success. One thing I'll say is AstroReflekt has always communicated well with me, despite that Jordan writes only in Bulgarian and I write him back only in English. He always answers my questions same day, and always puts the deepest research into new ideas without charging me design time (at least I budgeted extra for his materials cost, and took the risk of failure on myself).

The balance, mirror boxes, methods to prevent shift, even thickness of mirrors and cooling issues are all things he will have to consider, possibly for a few days. You are right though - it IS a niche that some people are very excited about on Cloudy Nights. I'm ashamed I didn't suggest it earlier as I was looking for the "best of Cloudy Nights" ideas for my not-standard Gemini order. I'm not sure 40 kg is very light; I felt 25 kg was bad enough. 25 kg is exactly what the SkyWatcher flextube 200mm telescope weighs on its particle board dobson mount (11 + 14 kg). 40 Kg should have wheels like a teeter design. I'm not sure if there needs to be dew control for so much glass mass at the secondary mirrors. This might be a good target for adding digital setting circles as well, but that would really blow the budget and could be done later, as I decided for my build. You would need several months delay time, perhaps less depending on the mirror coating and test methods. If you're offering to sponsor them their prototype, I'm sure Jordan will at least think deeply on the matter. He didn't hesitate for any of my suggestions and in the end made every idea I wanted far better by telling me gently when I was foolish or suggesting a better way to do it. This binoscope will be a lot easier to move if it has a short / bright focal length, which might simplify the construction and reduce the weight. In my case I wanted something short for my child to be able to use it after I set it up. In your case it would be a great DSO hunting tool, with sqrt[(12^^12)*2] == 17" equivalent light gathering capability. You'll also need a few expensive eyepieces, in pairs, but it may be the coolest thing you have touched in your lifetime.

I'm envious, and it isn't even built yet!

Потребителски аватар
Sotis
Контакти:

Мнение от Sotis » вт фев 07, 2017 14:03

Не ми се искаше да издавам секретния проект, но ме провокирахте. :D
Подобни планове има от две години, ще издам, че огледалата за 10 инчов f/5.5 биноскоп са готови, всички чертежи и сметки са направени, избран е цвета :lol: и почти всичко е уточнено. Конструкцията е същата разглобяема като на останалите ни телескопи. Но нали е наш проект и е прототип, все не можем да намерим време да го подхванем сериозно. Иска ми се това лято да го довършим, но не знам какво ще стане. Все пак поръчките, които ще ни донесат някакви приходи са с приоритет :D

По отношение на размера, най-голямата част е долната стойка и според чертежите ми за 10 инчов биноскоп се получава размер 44/77 cm и височина 30 cm. Предполагам най-големият размер на 12 инча ще е някъде около метър. Но не можем да знаем със сигурност, докато някой не поръча :D

phosphor

Мнение от phosphor » вт фев 07, 2017 14:41

some think the light gathering needs a modifier sqrt[(A*A) * sqrt(2)] and not really sqrt[(A*A) * 2)] as first seems.
This would make a 12" bino view more like a very expensive 14.5" and not like a similar cost 16.9", if true.

Also the link given shows F5 or longer as reasonable to reduce collimation error when using both eyes instead of single eye, thus the F5.5
in this paper design shows good progress. Finally the glass costs less on 10-inch so the up front cost to sponsor (ahem) AstroReflekt to make this prototype for a PAYING customer is less than with 2* 12" optics.

sqrt[10*10 * 1.4] shows worst case 11.8 equivalence and best case sqrt[10*10*2] 14" equivalence.
Both cases the binoscope will be more expensive than a single telescope of the equivalent size, after eyepieces.
The 10" telescope might be portable enough.

If we actually can find pockets big enough to hold our dreams, much is possible. I thought a 12" was the limit of my funds, but you know
if you compare AstroReflekt to hmm Teeter, Obsession, Sumerian Optics... they are HALF the cost and at least as willing to try new ideas.
We just need to think more like venture capital and less like ordering from SkyWatcher -- if it's not on the menu, budget a bit more and be flexible for time.
I think this will be a good year -- but we can't let AstroReflekt starve waiting for fame. And after owning a few Chinese built telescopes, I feel like it is a difference of (for me) BMW vs Trabant. When I had only a bicycle, even a Trabant looks great. But once you drive something smooth and say "oh, now THAT is a good drive", you wonder just how cheap can you find a used BMW. Well, AstroReflekt is more like Mercedes or BMW without the high cost. look outside Bulgaria and the price is really crazy for such quality.

You know, I found this website while following back a testimonial from a Sumerian Optics buyer who crossed the border to buy here. Some months later I put the deposit to buy a "real" telescope from AstroReflect. While I was waiting I bought also an 8" SCT (from Astrpazar here) and a computer driven alt-az mount (from Teleskop Express). The one thing I did not expect though was to find a community that is every bit as excited as American astronomers concentrated into such a small area. In USA there are thousands, sure, but they are spread out over a huge area. There are clubs of 20-30 people in big cities, similar to here, but I think Bulgarians are willing to be pioneers. Americans want someone else to buy one and write about it -- Bulgarians are willing to be the first people to build it, and if it fails they just don't write much :) This is exactly what made America something special 100 years ago. Well, enough of that.

brymchik

Мнение от brymchik » вт фев 07, 2017 15:48

Сериозно ли сте го задвижили толкова?

Мислили ли сте вече за цена за прототипа или да си поделим разходите, за да ускорим проекта :). 10-ка е прекрасен избор за прототип!
sqrt[10*10 * 1.4] shows worst case 11.8 equivalence and best case sqrt[10*10*2] 14" equivalence.
Both cases the binoscope will be more expensive than a single telescope of the equivalent size, after eyepieces.
The 10" telescope might be portable enough.
Yes, you are quite correct with your estimations. I use a rough estimation to be at least 1.5 of the size of single mirror - so for 10" mirrors it will be roughly a 12" single. On the page (the I've linked earlier) there are some considerations about binoscopes and why light gathering ability is not the only reason to go after bino. Also they compare binoviewers vs binoscopes. Anyway, its the experience, I remember the only time I've used a binoviewer with Jupiter (and it was with mediocre scope) and since then every time I check it with single eye its... like something wrong, something missing out there. I really want to see the view from binoscope. Especially 10-12" one, especially good one :)

Потребителски аватар
b_kassabov
Регистриран: пон сеп 19, 2011 09:20

Мнение от b_kassabov » вт фев 07, 2017 15:56

Ако се впуснете и в приключението Ричи Кретиен, сигурно ще съм един от първите ви клиенти....
Опишете външността си накратко
- Свиква се...

Надпис :
На деца, оставени без надзор, се предоставя двойно еспресо и бездомно кученце... :D

Първи опити :
http://forum.starrydreams.com/viewtopic.php?f=1&t=5519

Астрономическо оборудване :
И зелено лазерче 80 мW нямам...опс намерих си го!!!

brymchik

Мнение от brymchik » вт фев 07, 2017 15:58

This might be a good target for adding digital setting circles as well, but that would really blow the budget and could be done later, as I decided for my build.
I think it will be a must, since watching with both eyes and behind you will make finding objects extremely hard. My thoughts were that I can adapt my GoTo system with a dob mount (It is able to switch from Eq to Alt-Az) so I might be able to computerize it and fix the tracking and improving the contrast and resolution (lack of vibrations when moving manually).

Йордан, мислили ли сте също и за компютъризиране? Предполагам много хора тук биха могли да го направят, аз самият също бих опитал, но трябва да се обмисли конструкцията и начините на задвижване.
Последна промяна от brymchik на вт фев 07, 2017 16:14, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Хектор
Регистриран: пет апр 04, 2014 00:46

Мнение от Хектор » вт фев 07, 2017 16:08

Леле.....ЧЕСТИТО............
Биноскоп 250-300мм.е мечтата ми......Силата им би била ЕПОХАЛНА-удоволствието "непоносимо",а при вашето качество това е НЯМАМ ДУМИ =D> =D>
Конус Гигант модифициран -22x80 със паралелограмна монтировка
Слънчев Телескоп-Carl Zeiss Yena 50/540
PZO-Бинокуляр
Seben M10 (EQ 5) тракинг със мотори по двете оси и полярен търсач....
SkyWatcher Custom made 258mm
Ако не се проваляте,значи не сте достатъчно иновативни........

Потребителски аватар
Sotis
Контакти:

Мнение от Sotis » вт фев 07, 2017 18:13

Компютъризирането също е отдавна в плановете ни :D Досега просто като вариант можеше да се ползват само комерсиални разработки, като Скай командър и затова беше нереално за България. А тъй като нищо не разбирам от електроника и съвсем малко от програмиране на аматьорско ниво, нямаше как да стане по друг начин.
Сега обаче, след успешния проект на Деско с Ардуино за екваториална монтировка имам обещанието му да го преработи за Добсън. :D След това ще направим тестове и ще променим ако е нужно конструкцията си, така че всеки да може да си сложи Ардуино Го Ту на Деско. Нямам търпение да го пробвам, но той е доста зает и не знам кога ще има време да го преработи. Иначе нашата конструкция идеално пасва, може би ако няма достатъчно място за моторите, да се наложи малко по висока долна стойка, но по същество не се налага промяна на конструкцията.

Е издадохме си всички фирмени тайни и бъдещи планове. :lol:

А, и казвайте ми Данчо, че това Йордан ме стряска :D

И за Ричито забравих, говорим си с другия Данчо и ни се мота из главата и тази идея, засега няма нищо, но кой знае. Мисля си, че все някога ще пробваме :D

DartMol
Регистриран: пет мар 25, 2005 01:33

Мнение от DartMol » вт фев 07, 2017 19:17

От комерсиалните решения за моторизиране на добсън-монтировки ето това http://www.deepskyparts.com/ изглежда доста компактно и, мисля лесно приложимо към вече изработени монтировки. Цената също е добра, на фона на аналозите като ServoCat, StellarCat и подобните.
Като недостатък за мен е факта, че ако се ползва Celano-то си зависим от 'дистанционното' и не можеш да местиш телескопа ръчно (поради липсата на енкодери, ако съм разбрал правилно).
Ако някой в България се наеме да направи нещо подобно ще е чудесно!

Боян Спасов
Регистриран: нед сеп 18, 2016 14:33

Мнение от Боян Спасов » ср фев 08, 2017 07:40

DartMol написа:От комерсиалните решения за моторизиране на добсън-монтировки ето това http://www.deepskyparts.com/ изглежда доста компактно и, мисля лесно приложимо към вече изработени монтировки. Цената също е добра, на фона на аналозите като ServoCat, StellarCat и подобните.
Като недостатък за мен е факта, че ако се ползва Celano-то си зависим от 'дистанционното' и не можеш да местиш телескопа ръчно (поради липсата на енкодери, ако съм разбрал правилно).
Ако някой в България се наеме да направи нещо подобно ще е чудесно!
Това не е заяждане . Естествено , че не сте го правили вие . За човек , който не се занимава професионално с електроника това е едно добре изглеждащо устройство .

Аз го виждам доста по-критично :
1 - Това , което вие отбелязахте - липсата на енкодери .
2 - Ширпотреба кутийки без влагозащита .
3 - Правено в час по трудово обучение .
4 - Избора на мотори далеч не е най-добрият .
5 - Лоша кинематика .
6 - На всичкото отгоре е скъпо .

Цялата развойна система трябва да е под 400 лева за да има предизвикателство и то не като тази а със енкодери , червячни винтове , DC мотори , енергонезависима памет , влагозащитено и т.н.

DartMol
Регистриран: пет мар 25, 2005 01:33

Мнение от DartMol » ср фев 08, 2017 11:45

За заяждане и дума не може да става, дори напротив. Хубаво е хора с опит в тази област да споделят мнение, защото моите познания по електроника се изчерпват с натискането на бутона ON/OFF :roll:

За мен лично, като потребител, това което е важно една такава система да име е: да бъде сравнително лесна за монтиране и по възможност компактна, за да не се налага излишно повдигане на основата на добсъна; другото е електронното задвижване на телескопа да не пречи той да бъде местен и ръчно, както е при FlexTube телескопите на Skywatcher.
Наличието на влаго/прахо защита и GoTo способности са хубави неща, но за мен не са приоритет :)

Радвам се, че от Астрорефлект мислят в посока моторизиране на телескопите им и наистина ще е хубаво ако в България някой се наеме с направата на такава система.

Потребителски аватар
Sotis
Контакти:

Мнение от Sotis » чет фев 23, 2017 18:47

Щастливи сме да споделим резултатите от тестовете на огледалото на Глен Сандърс за неговия 300 мм f/4.6 Добсън. Неговото желание беше огледалото да бъде алуминизирано с 98 % отражателно способност от Орион Оптикс. Предложението му беше също огледалото да бъде тествано от независим специалист, който да потвърди нашите резултати. Това негово предложение напълно съвпадаше и с нашето желание, защото досега не сме проверявали резултатите от нашите тестове с резултати от независим тест. Решихме огледалото да бъде тествано от Волфганг Рор от Германия, за което господата от Орион Оптикс малко ни се пообидиха, но нас това не си впечатли кой знае колко :D
Честно да ви призная, бяхме притеснени, не толкова за това дали можем да направим перфектно огледало, а дали нашите уреди наистина показват достоверни резултати. Искахме да видим и резултатите от Лиот теста за гладкост на повърхнината. Е, днес резултатите дойдоха заедно с писмо от Волфганг Рор. Щастливи сме, че резултатите съвпадат на 100% с резултатите от нашите тестове:
Dear Mr. Stoykov,
I was ordered from Teleskop Service to test your fine Newton mirror. Now the test results.

First I checked at Radius of Curvature for any rest astigmatism of the mirror itself, not from the setup. This fotos shows a very small amount, so there is
no significant astigmatismus of that mirror.

In a second step I use a autocollimations setup mit a 400 mm flat. See here: http://rohr.aiax.de/autokollimat.jpg

These are qualitative tests, that shows, how smooth the mirror surface is - you will enjoy this. The Foucault test without zones, the Ronchi test with straight lines and at last the Lyot or roughness test that shows a very fine surface. Here is a report with different roughness of mirrors.
http://r2.astro-foren.com/index.php/de/ ... n-spiegeln

Many regards
Wolfgang Rohr, http://r2.astro-foren.com/index.php/de/
Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
viktor
Регистриран: съб мар 11, 2006 03:27

Мнение от viktor » чет фев 23, 2017 20:41

Браво, много добра корекция и и добро потвърждение за качество! Има лека сферична, но тя е отвъд пределите на необходимото. Може би ако наблегнете още малко на микрофиниша..., но това си е мое мнение :)
GSO Plossl 4mm
GSO Plossl 42mm
SkyWatcher Plossl 10mm
SkyWatcher Plossl 25mm

Потребителски аватар
Sotis
Контакти:

Мнение от Sotis » чет фев 23, 2017 21:35

По принцип резултатите се влияят в някаква степен от замерванията на диаметъра и фокусното разстояние. Доколкото виждам от снимките пише диаметър 300мм и фокусно 1400, което не е съвсем вярно (във всеки случай толкова закръглено число не е :D ). Нашите замервания са малко по-различни. Огледалото има фаска и диаметърът е 298мм или най-много 299мм. Фокусното, замерено от нас е по-малко - 1385. Предполагам замерванията му не са съвсем прецизни, което всъщност не е от голямо значение, така или иначе огледалото е в диапазона на перфектното качество. Но в този диапазон всяка малка разлика във входните данни на геометрията оказва някакво влияние. Съвсем нормално е да има малки разлики в нашите и неговите резултати. При нашите входни данни, крайните резултати са по-добри, затова и сме спряли с корекцията. Както казах по-горе, проблемът не е дали можем да се постигнем отлично огледало, а дали уредите на измерване, по които се ръководим, показват коректни резултати. Тестът потвърждава това, а малките разлики са очаквани. И може да звучи нескромно, но мисля, че ние сме по-прецизни в тестовете. :D
Последна промяна от Sotis на пет фев 24, 2017 13:09, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
viktor

Мнение от viktor » чет фев 23, 2017 22:23

Факт е че имате прави линий при теста на Ronchi в автоколимация, за мен това говори достатъчно... :)
GSO Plossl 4mm
GSO Plossl 42mm
SkyWatcher Plossl 10mm
SkyWatcher Plossl 25mm

Потребителски аватар
magi208
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34

Мнение от magi208 » чет фев 23, 2017 22:32

Айде пък като се престрашите за f3 на 14 инча и аз ще си поръчам . Даже ще ви предоставя хубава бланка :)
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

Потребителски аватар
viktor

Мнение от viktor » чет фев 23, 2017 22:36

С какво ще коригираш F/3, Маги? Ще ти трябва коректор поне за 1000лв. ;) :)
GSO Plossl 4mm
GSO Plossl 42mm
SkyWatcher Plossl 10mm
SkyWatcher Plossl 25mm

Потребителски аватар
Sotis
Контакти:

Мнение от Sotis » чет фев 23, 2017 22:39

Да сложа и нашите резултати :D
Report Zernike-1.jpg
Report Zernike-2.jpg
Report Zernike-3.jpg

Потребителски аватар
magi208
Регистриран: вт фев 24, 2015 17:34

Мнение от magi208 » чет фев 23, 2017 22:45

viktor написа:С какво ще коригираш F/3, Маги? Ще ти трябва коректор поне за 1000лв. ;) :)
Ееее чак толкова евтин не съм намерила :)
Мисля си за Дал-Кирхам на базата на вашата бланка и третично плоско за изнасяне на фокуса :smilethumbsup:
Целестрон 280 F/10 Шмидт-Касегрен
Целестрон 150 F/5 Рефрактор

Потребителски аватар
viktor

Мнение от viktor » чет фев 23, 2017 23:07

Ееее чак толкова евтин не съм намерила :)
Мисля си за Дал-Кирхам на базата на вашата бланка и третично плоско за изнасяне на фокуса :smilethumbsup:
Май се хвърляш в още по дълбокото, направо в океана..., но ще следя с интерес :) За Дал-а не трябваше ли елиптично главно и съответния лещов коректор без който е слепец!? Явно си решила да утроиш разходите :)

Sotis, не е ли малко подозрително когато интерферометрията дава резултати със Strehl 0.99 и нагоре..., не че не е възможно, но леко така от вътре ме чопли :)
GSO Plossl 4mm
GSO Plossl 42mm
SkyWatcher Plossl 10mm
SkyWatcher Plossl 25mm

Потребителски аватар
Sotis
Контакти:

Мнение от Sotis » пет фев 24, 2017 08:32

magi208 написа:Айде пък като се престрашите за f3 на 14 инча и аз ще си поръчам . Даже ще ви предоставя хубава бланка :)
Маги, не се притесняваме да приемаме предизвикателства. Все някога има първи път :D
viktor написа:Sotis, не е ли малко подозрително когато интерферометрията дава резултати със Strehl 0.99 и нагоре..., не че не е възможно, но леко така от вътре ме чопли :)
Викторе, не съм запознат в детайли с теорията нито на интерферометрията, нито на математическия модел на изчисяване на резултатите от нея. Но методиката е една и съща и за коефициент 0.82 и за коефициент 0.99 Ако е подозрителен единия, със същата сила е подозрителен и другия :D Предполагам интерферометърът, като всеки уред има диапазон на грешка, както и моделът за изчисляване също има своите приближения. Затова предполагам тези коефициенти едва ли имат абсолютен физически смисъл. Затова и мисля, че не трябва да се вманиачаваме в техните стойности. Но винаги има хора, които го правят. Така че, заради такива хора, май предпочитам резултатите да са ми 0.99 вместо 0.95 например :D , въпреки, че сигурно няма човек на света, който би открил разликата. Затова работим, докато достигнем възможно най-добрите резултати от измерванията. Правим и възможно най-много замервания, за да се елиминира всякаква случайна грешка. Все пак, най-вероятно, това е най-добрата стратегия.

Отговори
  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение