magi208 написа:Има няколко начина за минимизиране на грешката . Някои са скъпи , други сложни , но пък по настоящем много неща , които някога са стрували купчини пари се продават на безценица . Бих ви препоръчала да се оглеждате за готови решения . Едно такова потенциално решение е например мотора на сателитният позиционер . Представлява мотор-редуктор с мощност 15 вата , който върти червячен редуктор и най-накрая телескопична щека , с която се позиционира сателитна антена . Разполага с магнитен брояч на обороти , който не ви върши работа но и с крайни прекъсвачи , които се настройват на вкус с добра точност . Постоянно излизат такива в ОЛХ за по 20 - 30 лева .
Щеката не е върха на технологиите , но пък редуктора е много здрав , херметичен и почти без луфтове .
Понеже антените са с голяма ветрова площ се налага това устройство да е много здраво изработено .
Здравейте, Маги!
Определено следя мненията Ви с интерес - смятам, че сте един от най-ерудираните потребители тук и съм силно впечатлен от познанията Ви в хобито и науката като цяло.
Не бих си позволил да коментирам идеята Ви за използването на въпросните сателитни позиционери, тъй като тя е страхотна. Държа да подчертая, въпреки това, че моето предложение е с цел да се създаде цялостно задвижване, което лесно да може да се премахва и монтира на монтировката на съответния телескоп (към този момент - Добсъни). Тук веднага идва идеята за съединителя, тъй като в противен случай ще се наложи да се насажда ремъчна шайба или зъбно колело директно на вала, задвижващ тръбата, което би било безкрайно неудобно. Използването на вече готови модули не е приоритет (въпреки, че винаги се стремя да мисля във вече доказалите се с времето работещи решения), тъй като това е по-скоро самоделно единично решение за определен телескоп (да речем - моят), отколкото предоставяне на идейна концепция на останалите потребители. В духа на темата на Деско, "направи си сам", смятам да предоставя цялата документация и файлове за ползване на потребителите, за да могат и те да направят нещо подобно, в случай, че им трябва подобно решение. По този начин, благодарение на труда на Деско (което, смятам няма да преувелича, е 99% от цялата работа), ще може всеки да сглоби цялостно комплектно решение за нуждите си.
Предварително се извинявам на колегата, че се намесих доста грубо в темата с неговата работа. Смятам, че е редно да оставим тази тема за адмирациите, които определено предизвиква.

Когато имам реален резултат с приемливи характеристики, ще създам нова тема, специално за GoTo задвижката.
Поздрави!
П.С. Разбира се, разрешавам изтриването на коментарите ми от тази тема, ако се сметне за "разводняване".
