CDK 400-CAD/CAM

Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 316
Регистриран: чет юли 06, 2017 12:42
Репутация: 201
Местоположение: Разлог

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от brad4edat » пон яну 13, 2020 00:17

Този директ драйв наистина решава много проблеми и има много плюсове. Но такива силно специфични части са ужасно скъпи! Да не говориме, че ако дефектира този мотор... забрави да го пренавият някъде в БГ или където и да е другаде на разумни цени!:) Смяна само с нов същия като него на убийствена цена. Добра идея и система но за заможни собственици.

Изображение
Изображение

christovantceti
Мнения: 105
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 64
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » вт яну 14, 2020 11:26

Всъщност не е точно така. Тези мотори лесно могат да бъдат направени, защото са много просто устроени. Те по същество са безчеткови трифазни електродвигатели. Сравнително простата механична конструкция обаче се компенсира с малко по-сложното им управление. Всеки който се е занимавал с авиомоделизъм знае какъв бум направиха тези електромотори при мултикоптери, хеликоптери и самолетни модели. Електрониката за управлението е достъпна в готова форма и на приемливи цени, но остава проблема със скъпите енкодери . Между другото и самите електромотори стават все по-достъпни, такива са напр. тези за електровелосипеди и тротинетки. Може би най-сериозния проблем засега е липсата на достъпен любителски софтуер за управление на тези двигатели.
Ето няколко любителски разработки:
http://www.astronomyasylum.com/directdrivemotor.html
http://www.astrosurf.com/cavadore/techn ... ectdrives/
http://siderealtechnology.com/DirectDri ... ogress.pdf
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

christovantceti
Мнения: 105
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 64
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » ср яну 29, 2020 21:42

Един особено важен компонент осигуряващ връзката между телескопа и монтировката е лястовичата опашка. В известна степен неглижирах този детайл в самото начало на процеса на конструиране. На този етап стана ясно, че формите на основната плоча и средния ринг се нуждаят от оптимизация, така че да позволят лесна фиксация към лястовичата опашка. Беше намерено малко по-различно решение от първоначалната ми идея, но в крайна сметка мисля, че се справихме успешно.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

christovantceti
Мнения: 105
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 64
Контакти:

Изпаряване на алуминий и експерименти с вакуумни камери

Мнение от christovantceti » ср фев 05, 2020 23:03

Днес дойде време за алуминизиране на огледалата. От критично значение е те да се измият добре преди алуминизацията. Измиването започва с обезмасляващ препарат, неколкократно изплакване с дейонизирана вода, след което дойде ред на изопропиловия алкохол.

Накрая огледалата се избърсаха щателно с микрофибърна кърпа.

Главното огледало се постави в пригоден за целта носач и се позиционира във вакуумната камера с оптичната повърхност надолу.
[image][/image]
Затваряне на камерата.
[image][/image]
Същата процедура се повтори и с вторичното огледало.
Крайният резултат:
[image][/image]
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

christovantceti
Мнения: 105
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 64
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM Монтировка

Мнение от christovantceti » ср фев 12, 2020 18:53

След кратко разсейване по повод вакуумните експерименти отново на дневен ред излиза германската монтировка. Остават няколко дреболии за оптимизиране по конструкцията ѝ, но като цяло започва да придобива вид.
[image][/image]
[image][/image]
[image][/image]
[image][/image]
Надявам се съвсем скоро да станат готови втората ос с лагерното тяло и зъбно-червячната предавка. Въпреки, че не нужно чак такова високо предавателно число, предавката ще бъде точно копие на съществуващата такава.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

tsetsodrums
Мнения: 1940
Регистриран: ср юни 13, 2007 22:54
Репутация: 468
Местоположение: София

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от tsetsodrums » нед фев 23, 2020 10:37

Човече много ме кефиш :D
Един от малкото хора дето не само говори, но и действа !!
Респект ! =D>

christovantceti
Мнения: 105
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 64
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM Тринога

Мнение от christovantceti » вт мар 24, 2020 22:19

С напредъка на този проект все по-належащ става въпроса къде да бъде поставен телескопът. В разрез с първоначалната концепция, според която този инструмент трябваше да оперира на подходяща колона в собствена обсерватория се реши да бъде изработена тринога позволяваща известна мобилност на цялото съоръжение. На практика това е и единствения начин за "първа светлина", тъй като поради теглото си от 60 кг е невъзможно да се извърши каквото и да е импровизирано насочване към небесен обект, при все че вече спокойно мога да събера оптиката и механиката. Изискванията към тази тринога са да има значителна товароподемност (130-140кг), да бъде сгъваема, с тегло позволяващо да се носи от един човек и с габарити подходящи за транспорт с лек автомобил.
Тук прилагам едно възможно решение на конструкцията:
[image][/image]
[image][/image]
[image][/image]
Все още остава да се уточни височината на окулярния възел. В този пример окулярът се пада на около 1.6 м височина. Разбира се тази стойност варира при различната ориентация на телескопа и честно казано се чудя дали да я променям.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

bobo
Звезден маниак
Звезден маниак
Мнения: 3708
Регистриран: ср авг 18, 2004 07:22
Репутация: 244
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от bobo » вт мар 24, 2020 23:30

Какво опъват тези разтяжки долу?

christovantceti
Мнения: 105
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 64
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » ср мар 25, 2020 20:54

Регулират височината и наклона на триногата. Чрез тях ръчно ще става нивелирането на монтировката при това без необходимост от допълнителни инструменти.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

bobo
Звезден маниак
Звезден маниак
Мнения: 3708
Регистриран: ср авг 18, 2004 07:22
Репутация: 244
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от bobo » ср мар 25, 2020 23:55

Мисля, че този начин на регулиране на наклона/нивелирането на колоната е неудачен, тъй като отвиването или завиването на винта на разтяжката ще води до преместване на съответния крак напред или назад, при което ще се търка по земята. Освен това трябва пантите горе между краката и колоната да са свободни за въртене, което ще води до неустойчивост.
Не е ли по-добре на края на всеки крак да има прост винт, който да се навива/развива вертикално, при което ще повдига съответната лапа и накланя колоната?
Също бих предпочел краката и колоната да са хванати по-здраво и неподвижно :)
Прикачени файлове
kolona.jpg

Потребителски аватар
barbwire78
Мнения: 258
Регистриран: вт ное 22, 2016 18:01
Репутация: 149
Местоположение: София
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от barbwire78 » чет мар 26, 2020 10:17

Примерно ето така:

Изображение Изображение

Поздрави и Успех на чудесния проект!
Изображение

christovantceti
Мнения: 105
Регистриран: вт дек 27, 2011 18:51
Репутация: 64
Контакти:

Re: CDK 400-CAD/CAM

Мнение от christovantceti » чет мар 26, 2020 11:09

Да, тук принципът на реглаж е същия с лека модификация, която обаче ми се струва слабовата за моите цели. Ако говорим за това кое е най-добре и най-стабилно като конструкция бих предпочел железобетонна колона вкопана на поне 1 м в земята с пясъчна възглавница. Този тип телескопи са за стационарно позициониране и всичко друго е компромис. За моята конструкция взех идея от някои готови решения:
[image][/image]

Един от проблемите с които се сблъсква начинаещия CAD проектант е трудността в осъзнаването на действителните физически размери на това, което създава. Въпреки че имах оптичен стенд, който даваше приблизителна представа за размерите на телескопа честно казано леко се уплаших като го видях сглобен за първи път. Същото важи с пълна сила за монтировката и триногата. Тук може да видите приблизителните пропорции на това което правя:

[image][/image]

За мен много важен е въпроса как ще се транспортират и местят отделните компоненти, по какъв начин ще се сглобяват и колко човека ще е разчета.
Вече ми се струва добра идея да викна Командо на помощ.

[image][/image]
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш.Помни, че ноевият ковчег е построен от любители.Професионалистите са построили ,,Титаник"!

Отговори
  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение