
Благодаря за инфото!
Това с директно снимане на планети без барлоу е нещо ново явно, но ако се водим по формулата - размер на пискел * 5 = х/F , то оптималното е да се ползва камера от рода на ASI178, която е с 2.4 микрона. Тогава не виждам голям смисъл от барлоу за SCT , предвид това, че оптималното излиза да се снима при F/12.

Но според мен след това трябва да се ползва drizzle , за да се разкрие резолюцията...
AutoHisto го тествах на последното частично слънчево затъмнение

.Наистина е супер за облаци, защото огромен проблем се получава и да прегори кадърът, ако сме засилили Gain-a заради по-ниската прозрачност. Хайде, ако се затъмни от облак е поправимо, но изгори ли.. няма спасение..

. Ще е любопитно на планети как ще се държи..
Бях обещал да напиша нещо и за batch pricessing-a. Първо каква е идеята - снимали сме цяла нощ и сме натрупали купчина видео файлове, които в последствие трябва да се обработят. Поне при мен целта е да автоматизирам всичко, каквото може да се автоматизира и да събера максимално много часове в кадри, защото се е случвало от цяла вечер да имам само 1 RGB set, при който атмосферата да се е успокоила. В случая фокусирам, нагласявам ROI например 600х600 (заради луфтовете), AutoCrop 400x400 (за пестене на място) , AutoGuiding (по центъра на планетата), RGB sequence (за да се сменят сами филтрите), AutoRun. Оставям го да снима само и перидочино правя префокусиране. Така събирам около 300-400, дори и 500GB файлове за 1 вечер. От този материал е нормално само някакъв процент да стават, но кои са те? Точно тук влиза на помощ автоматичната обработка - на конвейер. Ключовото при аутостакерт е, че едни и същи котви/анкери се ползват за всички видеа, до като при Registax се прави скрипт с повтаряеми стъпки и там може да се "натисне" автоматично поствяне на точки за стабилизация на всяко едно видео. Поради тази особеност на autostakkert е добре да се групират видеа, които са с един и същ ROI, от един и същ канал(въпреки, че не е задължително). Всичко това зависи до колко искаме точни резултати. Например на синия канал детайлите са много по малко и ако там има поставен анкер, но липсва детайла, то няма да може да стабилизира кадъра и може да се опита да намери нещо в съседство, и в резултат да се получат артефакти. Основната идея тук е - не да се ползват кадри за продукционни цели, а да се види, кои са добри и кои не, а след това да се направи вече ръчна обработка с отделяне на по-голямо внимание. Също така е добре да се активира Sharpened Blend RAW for напр. 45%. Така ще имаме към стакнатия файл и такъв с добавен шарп. След това може да отделим шарпнатите и да ги прелистим набързо, за да се види кое става и кое не!
Както всичко в AS!3 и batch processing-a е елементарен за ползване, но ...след като прочетох кое и как.
Вариантите са два -
Вариант 1. Маркираме всички файлове и с drag and drop ги пускаме в програмата, като последният от маркираните, според реда на маркиране ще се появи в програмата.

В ъгъла долу вдясно се показва бройката на файловете, които ще бъдат обработени. Анализираме кадъра, избираме колко % от кадрите да бъдат стакнати, поставяме акнери с приличен размер според размера на диска (избягваме малките) може и multi-scale и натискаме Stack.
Програмата ще изпълни анализиране и стакване за всички останали файлове.
Вариант 2. Да се използва ... не знам как се казва, но да кажем "навигатора" на AutoStakkert:
Това R е извлечено от лог файла на Firecapture, който се намира до всеки един видеофайл по подразбиране и представлява филтър. Естествено за да работи, трябва да се снима с Firecapture.Ако отметката е сложена и се ползват стрелките, ще се показват само файловете от червен канал. В противен случай ще се сменя и означението на филтъра, заедно с файла. Каква е идеята тук? Отваряме си нормално видеофайл. Със стрелките програмата ще отвори следващ файл от директорията,в която се намира първия файл, вместо да се ползва бутона "Open". Бутонът All e интуитивен. Точно той ще активира batch processing, т.е. ще маркира за изпълнение всички файлове. Ако е активиран филтъра за цвят, то ще се изпълни само върху тези файлове. Ако искаме да обработим всички от червения канал, маркираме R, със стрелките избираме файл (аз избирам някой от крайните, когато планетата вече е високо), Анализираме качеството, избираме анкери, натискаме ALL и стартираме стакването.
След това повтаряме за G и B. Пак казвам - може да се ползва за всички цветове с един RUN, но за мен не е оптимален вариант, особено като използвам различни нива за стречване на хистограмата + различни нива на Noise robust за G и B.
Това е
Поздрави,
Спас