Стакване с DeepSkyStacker

място да ни покажете снимките си или пък да питате

Модератори: mishaikin, bobo, Ronson, Yoddha

Потребителски аватар
venzibo
Мнения: 1239
Регистриран: ср юли 28, 2010 16:22
Репутация: 103
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от venzibo » пон яну 16, 2012 15:53

Случвало ми се е и на мене с кадри с лошо водене. JPEG-овете ги стаква, а същите RAW не иска. Не мисля че може да се направи нещо (освен наново да се снима с по-добро водене) - просто DSS нещо работи странно с RAW.
GSO RC 200/1600mm CF
Lacerta 72/432 Quadruplet Flatfield APO
QHY9M + QHYCFW1 + Baader 2" LRGB, Ha 7nm, OIII 8.5nm, SII 8nm
Sky-Watcher NEQ6 Pro SynScan
TS Off Axis Guider - 27mm
Lacerta M-Gen autoguider
12V 100Ah Banner battery
+ cosmic ambient/downtempo/psychill music...
https://telescopius.com/profile/venzibo

Потребителски аватар
spas.slavchev
Мнения: 1005
Регистриран: ср юни 08, 2011 19:04
Репутация: 145
Местоположение: Пловдив

Мнение от spas.slavchev » ср мар 21, 2012 16:36

Снимките от ръководството в първия пост не се зареждат за съжаление :). Моля колегата ако може да ги оправи :) :beer: Предварително благодаря!

Поздрави,
Спас :D
Telescopes: Celestron C8 XLT SCT; SkyWatcher SkyMax90 MAK
Mounts: Celestron CG5 AdvancedGT;SkyWatcher EQ1
Cameras: Canon EOS1000D, Canon EOS600Da FSM Smart Cooled, ZWO ASI120MM
Lenses: Canon EF-S18-55;Pentacon200/4,TAIR-3S 300/4.5 USSR
Eyepieces: 6mm UWА FMC,Plössl FMC:12mm,25mmUWA
Filters: Astronomik CLS CCD, Astronomik CLS 1.25", Solar ND5 ,ZWO Luminance, CCD AstronomikType2 RGB, Astronomik ProPlanet 742 IR-pass filter
Others: x2 Barlow Celestron OMNI,Celestron f/6.3 Reducer/Corector,DIY Off-Axis Guider,T2 Teleconverter x2,PRIMALUCHE LAB 5pos. Motorized FilterWheel,ZWO ADC, DIY DSLR Cooler, DIY-MyFocuserPro, APT Software

Потребителски аватар
Petkov75
Мнения: 943
Регистриран: ср юли 22, 2009 19:42
Репутация: 2
Местоположение: София

Мнение от Petkov75 » пон апр 02, 2012 22:19

От време навреме закъснявам с вноските за сървъра и се получава така , за което се извинявам . :wink:

Photo: Canon 550D, QHY6 CCD
Telephoto: Jupiter 200mm f/4
Others: CCDMeadeLRGB, LP-Filter;
My Home Astro page

Потребителски аватар
venzibo
Мнения: 1239
Регистриран: ср юли 28, 2010 16:22
Репутация: 103
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от venzibo » нед апр 08, 2012 17:35

Някой да знае защо DSS (понякога) намалява доста резолюцията на изходния файл в сравнение с резолюцията на входните кадри?

Например моя фотоапарат прави 4288х2848, а DSS при обработката на последните два обекта ми направи файлове 2155х1434. При по-предишен обект обаче не намали резолюцията, а настройките са едни и същи...
GSO RC 200/1600mm CF
Lacerta 72/432 Quadruplet Flatfield APO
QHY9M + QHYCFW1 + Baader 2" LRGB, Ha 7nm, OIII 8.5nm, SII 8nm
Sky-Watcher NEQ6 Pro SynScan
TS Off Axis Guider - 27mm
Lacerta M-Gen autoguider
12V 100Ah Banner battery
+ cosmic ambient/downtempo/psychill music...
https://telescopius.com/profile/venzibo

Потребителски аватар
venzibo
Мнения: 1239
Регистриран: ср юли 28, 2010 16:22
Репутация: 103
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от venzibo » нед апр 08, 2012 22:59

Аз сам да си отговоря на въпроса :lol:

Оказа се че настройките не са ми били същите и разликата е била в опцията "Super-pixel mode":
With DCRaw it is possible to access the Bayer matrix before any interpolation. Thus it is possible to use other methods to reconstruct the true colors without guessing the missing primaries with interpolation.

The Super Pixel method does not interpolate but instead creates a single super pixel from each group of four pixels (RGBG).


Indeed each group of 4 pixels contains all the necessary information for each primary and the luminance.
This method is very simple and has the drawback (or is it a bonus) to divide the size of the resulting picture by 4.
Когато махнах тая опция стакнатото изображение вече е с резолюция близка до изходната.

В допълнение "открих" че има голяма разлика (както е и писал Petkov75) измежду различните начини на сейвване (или прехвърляне) на готовия резултат за последваща обработка.

Вариантите:
- Autosave.tif - не се отваря поради причините които съм писал в по-горните постове
- Copy to clipboard и след това paste в PS - влошава цветовете и внася шум
- Save picture to file - изглежда най-доброто; без компресия и с "Embed adjustments but do not apply them" защото иначе пак се влошават цветовете и се внася шум


Всъщност Autosave.tif се отваря когато се ползва опцията "Super-pixel mode" и генерирания файл (примернo при мен) е около 30МБ. Ако не се използва тази опция обаче Autosave.tif става над 100МБ и е "неотваряем" във фотошоп и подобни...
GSO RC 200/1600mm CF
Lacerta 72/432 Quadruplet Flatfield APO
QHY9M + QHYCFW1 + Baader 2" LRGB, Ha 7nm, OIII 8.5nm, SII 8nm
Sky-Watcher NEQ6 Pro SynScan
TS Off Axis Guider - 27mm
Lacerta M-Gen autoguider
12V 100Ah Banner battery
+ cosmic ambient/downtempo/psychill music...
https://telescopius.com/profile/venzibo

Потребителски аватар
viktor
Мнения: 1827
Регистриран: съб мар 11, 2006 03:27
Репутация: 85

Мнение от viktor » пон апр 09, 2012 00:52

Да, и аз съм ровичкал по настройките и съм стигнал до същите изводи, като твойте и винаги съхранявам резултата след стакването по метода на Petkov75 или Save picture to file... съответно Autosave.tiff файла не го използвам, просто защото е неотваряем с Photoshop CS5 по стандартния начин.
Пък това за функцията Super-pixel mode си спомням ,че я пипах един път за пробата и идеята я възприемам като биниране 2X2 и е нормално резолюцията да спадне 4 пъти в такъв случай, но практическа полза до сега не съм намерил от тази опция.
Друга интересна идея е да пробваш да стакваш вместо по метода на Медианата (Меdian) по метода - Kappa Sigma Clipping. Четох, че при него съотношението сигнал-шум е по добро, като единственият недостатък е доста по дългото време за обработка от програмата, но и това се оправя с достатъчно процесорна мощ.
Ето тук линкче към страницата с техническите детайли, за работа с DSS от която всъщност си прочел цитата, но все пак да го поместя за останалите

http://deepskystacker.free.fr/english/technical.htm
GSO Plossl 4mm
GSO Plossl 42mm
SkyWatcher Plossl 10mm
SkyWatcher Plossl 25mm

Потребителски аватар
Svsvet
Мнения: 546
Регистриран: пет юли 13, 2007 17:36
Репутация: 32
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнение от Svsvet » ср май 09, 2012 10:42

Я да попитам, вие пробвали ли сте да направите флат кадри от разфокусирани нормални кадри, в които изтегляте фокуса до най-близаката точка, звездите се размазват и на практика хващате само светлинните замърсявания в атмосферата? Разбира се, те трябва да са със същото ИСО и скорост, с която сте снимали основните кадри, също като "дарк" фреймовете? Някой може ли да сподели ефекта от подобна операция в DSS и PixInsight?
"Окото е най-съвършеният оптичен инструмент."
http://thelifemoments.com
TS GSO 254/1016mm F4, Baader MPCC III
TS 80/480 ED APO triplet f/6 DIY project, TSFlat2, Canon 200mm f2.8 L, Zeiss Sonnar 135mm f3.5
Carl Zeiss 1b EQ mount, Zeiss T mount, SW Star Adventurer
2" 32mm SWA, 1.25" 6 mm,10 mm Plossl, 2x barlow, Zeiss microscope bino head, 2xPZO 10SK - 23.2mm
БПВ 7x50 Binoculars, Nikon Travelite III 9x25
Canon 550D\mod\, QHYCCD 5II m, Astronomik CLS broadband
1.25" Ha 7nm, OIII, SII filters
Следва продължение...

Потребителски аватар
sider
Мнения: 969
Регистриран: нед сеп 04, 2011 08:35
Репутация: 0
Местоположение: Смолян

Мнение от sider » ср май 09, 2012 11:05

Svsvet написа:Я да попитам, вие пробвали ли сте да направите флат кадри от разфокусирани нормални кадри, в които изтегляте фокуса до най-близаката точка, звездите се размазват и на практика хващате само светлинните замърсявания в атмосферата? Разбира се, те трябва да са със същото ИСО и скорост, с която сте снимали основните кадри, също като "дарк" фреймовете? Някой може ли да сподели ефекта от подобна операция в DSS и PixInsight?
флатовете не са със същата скорост и исо като дарковете. Тяхното предназначение е друго и затова там не се гони еквивалентност в експозицията. За да се направи флат трябва да има доста силна осветеност на кадъра, аз предпочитам да ползвам дневни снимки на участък от небе с минималнно възможен градиент. Има и други подходи, за този с разфокусираните звезди не бях чувал, но вероятно е възможно и да става.

ПП. А, да, сега се сещам, че трябва да провериш точния алгоритъм на стекващата програма. Ако ползваш дългоекспонирани флатове, на тях също трябва да им се извади тока на тъмно. Някъде имаше блок-схема на процесите в DSS за различните комбинации при редукцията, хубаво е да се запознаеш, за да не стане инфекция :)
Meade SN8 F/4 LXD75 Canon 1000D

And it all started with simply looking up. Always look up, every chance you get. There’s a whole Universe out there waiting to be explored.
Phil Plait

Потребителски аватар
Svsvet
Мнения: 546
Регистриран: пет юли 13, 2007 17:36
Репутация: 32
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнение от Svsvet » ср май 09, 2012 14:14

Аз това за обикновените флатове го разбирам. Там няма голяма философия.
Въпросът е дали чрез флатове не може да се подтисне светлинното замърсяване, като се извадят дефокусирани кадри със светлинния фон от основните кадри, т. е. като резултат останат само звездите, конкретният обект на снимката и почти черен фон. Става въпрос за снимки, в които желаният обект е относително малък в кадъра и няма да окаже съществено влияние върху дефокусирания кадър.
"Окото е най-съвършеният оптичен инструмент."
http://thelifemoments.com
TS GSO 254/1016mm F4, Baader MPCC III
TS 80/480 ED APO triplet f/6 DIY project, TSFlat2, Canon 200mm f2.8 L, Zeiss Sonnar 135mm f3.5
Carl Zeiss 1b EQ mount, Zeiss T mount, SW Star Adventurer
2" 32mm SWA, 1.25" 6 mm,10 mm Plossl, 2x barlow, Zeiss microscope bino head, 2xPZO 10SK - 23.2mm
БПВ 7x50 Binoculars, Nikon Travelite III 9x25
Canon 550D\mod\, QHYCCD 5II m, Astronomik CLS broadband
1.25" Ha 7nm, OIII, SII filters
Следва продължение...

Потребителски аватар
penko
Мнения: 1822
Регистриран: ср юли 05, 2006 19:46
Репутация: 715
Местоположение: Димитровград
Контакти:

Мнение от penko » ср май 09, 2012 15:38

Аз съм правил точно такова нещо, ама накрая излезе едно мазало :lol:
Bresser 150/750, БШР 80/800; Celestron AstroMaster 76/700;
Baader MPCC coma corrector
Bresser Exos-2GT;
Bresser 10х50;
Pentacon 4/200; Carenar 2.8/135; Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 III; Teleconverter 2x;
Canon 100D.

Потребителски аватар
tonygl
Мнения: 1067
Регистриран: ср сеп 14, 2011 21:50
Репутация: 46
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от tonygl » ср май 09, 2012 15:47

Само да вметна, понеже виждам, че много хора се оплакват, че Autosave.tif се отваря с Photoshop CS5 (5.1) Extended v12.1 x64. Kачен на Windows 7 x64. Не знам дали е само от версията 12.1 (5.1) или и от 64 битовите версии на Windows, Photoshop или Extended. Autosave-a ми е 72 МB. Машината е с 4 GB RAM.
Това което ме мъчи като въпрос е до каква степен да пипам Levels на 32 битовия вариант преди да го конвертирам към 16. Забелязах, че ако не го направя на всеки отделен канал, после доста неща прегарят и няма оправяне. Освен това не съм сигурен дали трябва да пипам много по това HDR Tonning, след като дам да премине към 16 bit. Действам малко по интуиция :) Бихте ли споделили каква е практиката ?
Прикачени файлове
Capture.JPG
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2012:05:09 15:39:21
Image taken on:
ср май 09, 2012 12:39

Потребителски аватар
sider
Мнения: 969
Регистриран: нед сеп 04, 2011 08:35
Репутация: 0
Местоположение: Смолян

Мнение от sider » ср май 09, 2012 15:49

Svsvet написа:Аз това за обикновените флатове го разбирам. Там няма голяма философия.
Въпросът е дали чрез флатове не може да се подтисне светлинното замърсяване, като се извадят дефокусирани кадри със светлинния фон от основните кадри, т. е. като резултат останат само звездите, конкретният обект на снимката и почти черен фон. Става въпрос за снимки, в които желаният обект е относително малък в кадъра и няма да окаже съществено влияние върху дефокусирания кадър.
Разбрах какво питаш, но не мисля, че е възможно. Светлинното замърсяване просто влошава съотношението сигнал/шум. Предполагам, че си представяш нещата, сякаш това е една константа, която се добавя към стойността на всеки един пиксел, така че с просто изваждане на "фоновото" засветяване да се получи изчистване на кадъра. Не мисля, че е толкова просто. Първо, флатовете не се изваждат, а делят сигналните кадри. Второ, макар да изглежда, че един светлинно замърсен кадър се състои от налсагването на "чисти" звезди + "мръсен" фон, нещата са по-сложни. Дефакто светлинното замърсяване прави атмосферата по-видима, отколкото е в действителност. Но атмосферата не просто свети равномерно навсякъде с една и съща стойност, действието й има вероятностен, непредсказуем характер, тя дефакто размива сигнала и увеличава ентропията. Флатовете действат на друг принцип - там няма неопределеност или статистика - има едни неравности в полето, които са КОНСТАНТИ, не се променят и са известни, затова много лесно могат да се отстранят с обработка.
Не знам дали успях да обясня както трябва, но ако светлинния шум можеше толкова лесно да се премахва, никой нямаше да се занимава да строи обсерватории в пусти и тъмни места, а Рожен щеше да е в Борисовата градина :)
Meade SN8 F/4 LXD75 Canon 1000D

And it all started with simply looking up. Always look up, every chance you get. There’s a whole Universe out there waiting to be explored.
Phil Plait

Потребителски аватар
Svsvet
Мнения: 546
Регистриран: пет юли 13, 2007 17:36
Репутация: 32
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнение от Svsvet » ср май 09, 2012 16:45

Да, разбрах те sider. Нямам никакви илюзии, че с този метод може да се постигне същият кадър като този от наистина тъмно място или пък с LPS филтър. Въпросът е по-скоро, че щом има софтуерни манипулации, например в PixInsight за изтриване на фоновото замърсяване, защо да не може да се направи същата операция, но вместо програмата да решава как да ти размаже фона и да определи светли и тъмни зони, ти сам да й зададеш изходен файл, който тя да substract-не от основния кадър, на база на реална осветеност, която засича апаратът при дефокус. :wink: Смятам да пробвам като се разтикат облаците и да видя резултата. Ако е кофти, ще се чака LPS или UHC филтър...
"Окото е най-съвършеният оптичен инструмент."
http://thelifemoments.com
TS GSO 254/1016mm F4, Baader MPCC III
TS 80/480 ED APO triplet f/6 DIY project, TSFlat2, Canon 200mm f2.8 L, Zeiss Sonnar 135mm f3.5
Carl Zeiss 1b EQ mount, Zeiss T mount, SW Star Adventurer
2" 32mm SWA, 1.25" 6 mm,10 mm Plossl, 2x barlow, Zeiss microscope bino head, 2xPZO 10SK - 23.2mm
БПВ 7x50 Binoculars, Nikon Travelite III 9x25
Canon 550D\mod\, QHYCCD 5II m, Astronomik CLS broadband
1.25" Ha 7nm, OIII, SII filters
Следва продължение...

Потребителски аватар
sider
Мнения: 969
Регистриран: нед сеп 04, 2011 08:35
Репутация: 0
Местоположение: Смолян

Мнение от sider » ср май 09, 2012 17:07

Svsvet написа:Да, разбрах те sider. Нямам никакви илюзии, че с този метод може да се постигне същият кадър като този от наистина тъмно място или пък с LPS филтър. Въпросът е по-скоро, че щом има софтуерни манипулации, например в PixInsight за изтриване на фоновото замърсяване, защо да не може да се направи същата операция, но вместо програмата да решава как да ти размаже фона и да определи светли и тъмни зони, ти сам да й зададеш изходен файл, който тя да substract-не от основния кадър, на база на реална осветеност, която засича апаратът при дефокус. :wink: Смятам да пробвам като се разтикат облаците и да видя резултата. Ако е кофти, ще се чака LPS или UHC филтър...
OK, нищо не пречи да пробваш и ако изобретиш нещо ново и интересно, се надявам да го споделиш с нас :)
Meade SN8 F/4 LXD75 Canon 1000D

And it all started with simply looking up. Always look up, every chance you get. There’s a whole Universe out there waiting to be explored.
Phil Plait

Потребителски аватар
Yoddha
Мнения: 4003
Регистриран: вт сеп 09, 2008 15:55
Репутация: 328
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнение от Yoddha » ср май 09, 2012 17:17

Понеже целта е този фон да бъде изваден от изображението, може би тези флатове трябва да се ползват като даркове?

Потребителски аватар
Yoddha
Мнения: 4003
Регистриран: вт сеп 09, 2008 15:55
Репутация: 328
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнение от Yoddha » ср май 09, 2012 17:20

tonygl написа:Само да вметна, понеже виждам, че много хора се оплакват, че Autosave.tif се отваря с Photoshop CS5 (5.1) Extended v12.1 x64. Kачен на Windows 7 x64. Не знам дали е само от версията 12.1 (5.1) или и от 64 битовите версии на Windows, Photoshop или Extended. Autosave-a ми е 72 МB. Машината е с 4 GB RAM.
Това което ме мъчи като въпрос е до каква степен да пипам Levels на 32 битовия вариант преди да го конвертирам към 16. Забелязах, че ако не го направя на всеки отделен канал, после доста неща прегарят и няма оправяне. Освен това не съм сигурен дали трябва да пипам много по това HDR Tonning, след като дам да премине към 16 bit. Действам малко по интуиция :) Бихте ли споделили каква е практиката ?
Тони, до сега не съм си играл с 32-битово изображение. Имам CS3 и той няма много сили там... за това първата стъпка е да го конвертирам до 16 бита...

Потребителски аватар
Petkov75
Мнения: 943
Регистриран: ср юли 22, 2009 19:42
Репутация: 2
Местоположение: София

Мнение от Petkov75 » ср май 09, 2012 19:32

Няма нужда много да се мъчиш с това което си замислил Svsvet затова хората продават филтри които правят субстракция на светлиното замърсяване просто лесно и сравнително евтино .Практиката ми казва друго обаче тъмното небе може да правиш много дълги експонции ида натрупаш много сигнал полезен не шум или св.замърсяване . Друго не знам дали си снимал от град но кадрите са направо за изхвърляне червенеят и няма полезен сигнал в тях . Така че това е решението , на питането ти ! :wink:

Photo: Canon 550D, QHY6 CCD
Telephoto: Jupiter 200mm f/4
Others: CCDMeadeLRGB, LP-Filter;
My Home Astro page

Потребителски аватар
venzibo
Мнения: 1239
Регистриран: ср юли 28, 2010 16:22
Репутация: 103
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от venzibo » ср май 09, 2012 20:55

tonygl написа:Само да вметна, понеже виждам, че много хора се оплакват, че Autosave.tif се отваря с Photoshop CS5 (5.1) Extended v12.1 x64. Kачен на Windows 7 x64. Не знам дали е само от версията 12.1 (5.1) или и от 64 битовите версии на Windows, Photoshop или Extended. Autosave-a ми е 72 МB. Машината е с 4 GB RAM.
Аз с моя Photoshop CS5 (5.1) Extended v12.1 x32 продължавам да не мога да ги отварям. Затова си сложих и CS2 v9.0. Друга оправия няма...
GSO RC 200/1600mm CF
Lacerta 72/432 Quadruplet Flatfield APO
QHY9M + QHYCFW1 + Baader 2" LRGB, Ha 7nm, OIII 8.5nm, SII 8nm
Sky-Watcher NEQ6 Pro SynScan
TS Off Axis Guider - 27mm
Lacerta M-Gen autoguider
12V 100Ah Banner battery
+ cosmic ambient/downtempo/psychill music...
https://telescopius.com/profile/venzibo

Потребителски аватар
tonygl
Мнения: 1067
Регистриран: ср сеп 14, 2011 21:50
Репутация: 46
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от tonygl » ср май 09, 2012 21:07

venzibo написа:
tonygl написа:Само да вметна, понеже виждам, че много хора се оплакват, че Autosave.tif се отваря с Photoshop CS5 (5.1) Extended v12.1 x64. Kачен на Windows 7 x64. Не знам дали е само от версията 12.1 (5.1) или и от 64 битовите версии на Windows, Photoshop или Extended. Autosave-a ми е 72 МB. Машината е с 4 GB RAM.
Аз с моя Photoshop CS5 (5.1) Extended v12.1 x32 продължавам да не мога да ги отварям. Затова си сложих и CS2 v9.0. Друга оправия няма...
Всъщност може да има отношение и това, че ползвам DSS 3.3.3 beta45 и той може би прави някакъв друг TIF. Ползвам го защото иначе с 3.3.2 не мога да зареждам RAW от 1100D понеже ползва нов формат за RAW.

Потребителски аватар
Yoddha
Мнения: 4003
Регистриран: вт сеп 09, 2008 15:55
Репутация: 328
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнение от Yoddha » ср май 09, 2012 21:37

venzibo написа:
tonygl написа:Само да вметна, понеже виждам, че много хора се оплакват, че Autosave.tif се отваря с Photoshop CS5 (5.1) Extended v12.1 x64. Kачен на Windows 7 x64. Не знам дали е само от версията 12.1 (5.1) или и от 64 битовите версии на Windows, Photoshop или Extended. Autosave-a ми е 72 МB. Машината е с 4 GB RAM.
Аз с моя Photoshop CS5 (5.1) Extended v12.1 x32 продължавам да не мога да ги отварям. Затова си сложих и CS2 v9.0. Друга оправия няма...
Аз съм с CS3 и отваря Autosave.tif и на 3.3.2 и на 3.3.3

Потребителски аватар
Svsvet
Мнения: 546
Регистриран: пет юли 13, 2007 17:36
Репутация: 32
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнение от Svsvet » ср юни 20, 2012 16:08

Искам да помоля за съвет.

Кажете кой е най-добрият вариант за стакване на кадри от различни сесии - първо, когато те са с еднаква експозиция, но правени в две различни нощи и с различни даркове; и второ, когато се правят примерно една серия от 300sec кадри и една от 60sec, кой е най-добрият метод за смесването им. Нещо във ФШ това смесване не ми изглежда добре, така че ако може да се каже принципно как стоят нещата, ще е полезно за всички, смятам. Четох някъде, че някои от вас блъскат всичко в DSS накуп и той да се оправя. Да, но там също има възможност за групи, които са разположени отдолу на прозореца?!
"Окото е най-съвършеният оптичен инструмент."
http://thelifemoments.com
TS GSO 254/1016mm F4, Baader MPCC III
TS 80/480 ED APO triplet f/6 DIY project, TSFlat2, Canon 200mm f2.8 L, Zeiss Sonnar 135mm f3.5
Carl Zeiss 1b EQ mount, Zeiss T mount, SW Star Adventurer
2" 32mm SWA, 1.25" 6 mm,10 mm Plossl, 2x barlow, Zeiss microscope bino head, 2xPZO 10SK - 23.2mm
БПВ 7x50 Binoculars, Nikon Travelite III 9x25
Canon 550D\mod\, QHYCCD 5II m, Astronomik CLS broadband
1.25" Ha 7nm, OIII, SII filters
Следва продължение...

Потребителски аватар
Yoddha
Мнения: 4003
Регистриран: вт сеп 09, 2008 15:55
Репутация: 328
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнение от Yoddha » ср юни 20, 2012 16:25

Ако искаш да ползваш дарковете от двете нощи тогава трябва да направиш групи светлина+даркове за двете нощи...

Но те съветвам да направиш и проба да стакнеш накуп всичката светлина без даркове ;)

miroshi
Мнения: 17
Регистриран: ср юни 26, 2013 16:45
Репутация: 0

Мнение от miroshi » ср юли 10, 2013 17:45

Аз стаквам предимно Jpg-та и досега никога изхода не е бил по-добър от най-добрия ми единичен кадър. Като съм събирал до към 7-8 снимки.
Тъй като винаги препоръчвате raw, ще пробвам няколко пъти и с този формт, но съм доста скептично настроен.

Потребителски аватар
b_kassabov
Мнения: 1271
Регистриран: пон сеп 19, 2011 09:20
Репутация: 163
Местоположение: софия

Мнение от b_kassabov » ср юли 17, 2013 17:03

miroshi написа:Аз стаквам предимно Jpg-та и досега никога изхода не е бил по-добър от най-добрия ми единичен кадър. Като съм събирал до към 7-8 снимки.
Тъй като винаги препоръчвате raw, ще пробвам няколко пъти и с този формт, но съм доста скептично настроен.
Защо само 7-8? Минимумът за стакване е 5 - как очакваш при 7-8 да получиш добър резултат?
Опишете външността си накратко
- Свиква се...

Надпис :
На деца, оставени без надзор, се предоставя двойно еспресо и бездомно кученце... :D

Първи опити :
http://forum.starrydreams.com/viewtopic.php?f=1&t=5519

Астрономическо оборудване :
И зелено лазерче 80 мW нямам...опс намерих си го!!!

Потребителски аватар
spas.slavchev
Мнения: 1005
Регистриран: ср юни 08, 2011 19:04
Репутация: 145
Местоположение: Пловдив

Мнение от spas.slavchev » чет авг 01, 2013 09:31

Колеги, имам няколко въпроса. Първият е свързан с проблем при стакване , когато сложа към обработката BIAS кадър(1/4000s./ISO1600). На финалът изображението е тъмно и размерът на файла е към 400кб.... Къде в случая бъркам? Без BIAS файлът е към 100МБ и се вижда нормално... За стакване на LIGHT/BIAS/FLAT frames ползвам Kappa-Sigma Clipping , а за дарковете MEDIAN.


Вторият въпрос е свързан с флат кадрите. Бихте ли споделили как ги правите? Прочетох темата за DSS от начало и видях, че колегата Sider вкара малко теория и най-вече това, че ги прави през деня на равномерно осветено небе. При каква експонация трябва да се снимат? Последният път метнах найлонa с едрите мехурчета за транспорт върху тръбата и направих кадър със същата експонация, както светлите ми кадри, но от прочетеното разбрах, че бъркам и че трябва да се вади и дарк от него...

EDIT:
В сайта на DSS са описали нещата гледам много добре. Ще се опитам да го прочета като имам време, но все пак ако някой му се занимава - нека напише някой ред. Предварително благодаря!



Поздрави,
Спас
Telescopes: Celestron C8 XLT SCT; SkyWatcher SkyMax90 MAK
Mounts: Celestron CG5 AdvancedGT;SkyWatcher EQ1
Cameras: Canon EOS1000D, Canon EOS600Da FSM Smart Cooled, ZWO ASI120MM
Lenses: Canon EF-S18-55;Pentacon200/4,TAIR-3S 300/4.5 USSR
Eyepieces: 6mm UWА FMC,Plössl FMC:12mm,25mmUWA
Filters: Astronomik CLS CCD, Astronomik CLS 1.25", Solar ND5 ,ZWO Luminance, CCD AstronomikType2 RGB, Astronomik ProPlanet 742 IR-pass filter
Others: x2 Barlow Celestron OMNI,Celestron f/6.3 Reducer/Corector,DIY Off-Axis Guider,T2 Teleconverter x2,PRIMALUCHE LAB 5pos. Motorized FilterWheel,ZWO ADC, DIY DSLR Cooler, DIY-MyFocuserPro, APT Software

Потребителски аватар
penko
Мнения: 1822
Регистриран: ср юли 05, 2006 19:46
Репутация: 715
Местоположение: Димитровград
Контакти:

Мнение от penko » чет авг 01, 2013 17:57

Флата го прави така че да не ти се преекспонира кадъра, примерно ако снимаш равномерно осветено небе на снимката ще трябва да ти излезе синичко, ако правиш флат с бял лист, найлон, чаршаф и други гледай да е на светло, примерно в стая срещу лампата или през деня за да не правиш дълги експозиции и пак трябва кадъра да ти е на ниво, нито преекспониран нито тъмен.
За другият ти проблем нямам представа.
Успех! :thumbsup:
Bresser 150/750, БШР 80/800; Celestron AstroMaster 76/700;
Baader MPCC coma corrector
Bresser Exos-2GT;
Bresser 10х50;
Pentacon 4/200; Carenar 2.8/135; Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 III; Teleconverter 2x;
Canon 100D.

Потребителски аватар
b_kassabov
Мнения: 1271
Регистриран: пон сеп 19, 2011 09:20
Репутация: 163
Местоположение: софия

Мнение от b_kassabov » пет авг 09, 2013 09:39

Здравейте,
Опитах се да стакна кадрите от две поледователни вечери ( и двете от Кривонос), но ми даде съобщение

" the selected pictures are not compatible (width, height, number of colors, number of channels, only one master dark, offset and flat)

Каква ми е грешката? Как да го преодолея това?
Опишете външността си накратко
- Свиква се...

Надпис :
На деца, оставени без надзор, се предоставя двойно еспресо и бездомно кученце... :D

Първи опити :
http://forum.starrydreams.com/viewtopic.php?f=1&t=5519

Астрономическо оборудване :
И зелено лазерче 80 мW нямам...опс намерих си го!!!

neptun2
Мнения: 2390
Регистриран: съб фев 17, 2007 11:43
Репутация: 64
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от neptun2 » пет авг 09, 2013 10:06

С коя версия си на DSS? С еднаква резолюция ли са ти файловете? Директно raw файловете ли добавяш или и jpeg? Слагаш ли dark кадри?
Photo: ZWO Asi 1600MM Pro + zwo 7x36mm filter wheel, Astrodon I-series Gen 2 36mm LRGB filters, ZWO ASI 120MM as guider, ZWO off-axis guider
Binoculars: Nikon Action 12x50
Telescopes: CFF 135mm f6.7 triplet refractor + cff flattener
Mounts: Ioptron CEM-60 EC
Eyepieces: Nagler 11mm type6, Pentax XW 7mm, Televue 2X barlow 1.25"

Моите снимки:
http://www.astrobin.com/users/neptun/
https://telescopius.com/profile/neptun/

Потребителски аватар
b_kassabov
Мнения: 1271
Регистриран: пон сеп 19, 2011 09:20
Репутация: 163
Местоположение: софия

Мнение от b_kassabov » пет авг 09, 2013 10:32

neptun2 написа:С коя версия си на DSS? С еднаква резолюция ли са ти файловете? Директно raw файловете ли добавяш или и jpeg? Слагаш ли dark кадри?
Начи версията ми е 3.3.3.beta51

Инак файловете са raw на canon с еднаква резолюция, някои са на по 3 мин, малка част са на по 5 мин, но всички са с еднакво исо (800), като слагам всичко накуп - и луминансите, и дарковете.

Между другото успях да стакна кадрите от двете вечери поотделно, след това получените два tiff файла стакнах един с друг безпроблемно.
Опишете външността си накратко
- Свиква се...

Надпис :
На деца, оставени без надзор, се предоставя двойно еспресо и бездомно кученце... :D

Първи опити :
http://forum.starrydreams.com/viewtopic.php?f=1&t=5519

Астрономическо оборудване :
И зелено лазерче 80 мW нямам...опс намерих си го!!!

neptun2
Мнения: 2390
Регистриран: съб фев 17, 2007 11:43
Репутация: 64
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от neptun2 » пет авг 09, 2013 10:43

Странно защо не ти ги е приело накуп. Не съм имал подобни проблеми а на рожен стаквах така кадри от 2 вечери.
Photo: ZWO Asi 1600MM Pro + zwo 7x36mm filter wheel, Astrodon I-series Gen 2 36mm LRGB filters, ZWO ASI 120MM as guider, ZWO off-axis guider
Binoculars: Nikon Action 12x50
Telescopes: CFF 135mm f6.7 triplet refractor + cff flattener
Mounts: Ioptron CEM-60 EC
Eyepieces: Nagler 11mm type6, Pentax XW 7mm, Televue 2X barlow 1.25"

Моите снимки:
http://www.astrobin.com/users/neptun/
https://telescopius.com/profile/neptun/

Отговори
  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение